י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
יש מחיר להסתה

השנאה כלפי חרדים זינקה בעשרות אחוזים

בצל ההסתה הגוברת נגד הציבור החרדי, מתפרסם מדד השנאה של קרן 'ברל כצנלסון' - המודד את השיח במרחבי הרשת. על פי הנתונים, חלה עלייה בשיח השנאה כלפי חרדים בעשרות אחוזים

השנאה כלפי חרדים זינקה בעשרות אחוזים
אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל פלאש 90

קרן 'ברל כצנלסון' מפרסמת מדי שבוע את 'מדד השנאה'. לפי הפרסום הרשמי באתר הקרן, "באווירת בחירות בה שיח ההסתה והשנאה הופכים לכלים פוליטיים מרכזיים, החלטנו בקרן ברל כצנלסון, באמצעות חברת המחקר VIGO,  לנטר מדי שבוע - עד הבחירות, את שיח השנאה וההסתה שמייצרת המערכת הפוליטית הישראלית".

כתב גל"צ אמיר איבגי פרסם היום, כי ‏" מדד השנאה" של קרן ברל כצנלסון קובע, כי בעקבות סרטון ההסתה נגד הציבור החרדי שהעלה יאיר לפיד, נוצר זינוק דרמטי בשיח השנאה נגד חרדים ברשת.

אמש (שני) 43% מכלל שיח השנאה ברשת כוון נגד חרדים. היום (שלישי) מהבוקר, 39% מכלל שיח השנאה כוון נגד חרדים, כשהממוצע החודשי כלפי חרדים (מתוך כלל שיח השנאה ברשת) עומד על 13%.

לשם השוואה, בשבוע הרביעי למערכת הבחירות הקודמת, מתוך 46,562 פוסטים שעלו, 2,221 כללו התבטאויות מסיתות או אלימות, ו-5% מהם היו נגד המגזר הדתי והחרדי. בשבוע השמיני למערכת הבחירות הקודמת, מתוך 46,990 פוסטים שעלו 1,431 כללו התבטאויות מסיתות או אלימות, ו-2% מתוכם היו נגד המגזר החרדי והדתי. בשאר השבועות, ההסתה נגד הציבור החרדי עמדה על פחות מ-2%.

כזכור, בעקבות מסע ההחתמות של חברי 'הליכוד', שלא להמליץ על מועמד אחר להרכבת הממשלה, מלבד בנימין נתניהו - פרסם חבר הכנסת יאיר לפיד סרטון הסתה, בו הוא מציג את הציבור החרדי ואת נציגיו; השר אריה דרעי וסגן השר יעקב ליצמן כסחטנים, כשסגן השר ליצמן אומר "אני רוצה את כל הכסף שיש לישראל", והשר דרעי אומר "רוצים שאני אחתום? תביאו עוד טריליון שקל לישיבות". 

הסרטון המסית גרר גינויים מכלל חברי הכנסת, ואף חברי 'כחול לבן' התנערו ממנו.

 

הסתה יאיר לפיד בחירות 2019 מפלגת כחול לבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד