י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"אנחנו סוף סוף חופשיים לשאול"

האם הצורר הנאצי, צאצא ליהודי? המאמינים בדרכו ניסו להסתיר

עד היום היו שאלות לא פתורות באשר למוצאו היהודי של הצורר הנאצי, כעת היסטוריון אמריקני מוערך מעלה שוב את הנושא וטוען באופן וודאי כי סבו של היטלר היה יהודי והתגורר באוסטריה | לדבריו: "יהודים נעלבו מהאפשרות שלהיטלר היה סבא יהודי, מכיוון שהם שונאים אותו"

האם הצורר הנאצי, צאצא ליהודי? המאמינים בדרכו ניסו להסתיר
אדולף היטלר צילום: Roni Schutzer/Flash90

האם סבו של היטלר היה יהודי? ההיסטוריון האמריקאי ד"ר לאונארד סאקס, טוען כי סבא רבא של הצורר הנאצי אדולף היטלר היה יהודי, לאחר שאוהדי הנאצים העלימו את הקרובים היהודים האמיתיים של היטלר מהתיעוד הציבורי.

האנס פרנק מי שהיה פרקליטו האישי של הצורר אדולף היטלר, העלה בספר זיכרונותיו שפורסם שבע שנים לאחר הוצאתו להורג בשנת 1946, בבית הדין הצבאי הבינלאומי בנירנברג, כי חשף ראיות בשנת 1930, לפיהן, סבו של אביו של היטלר, היה יהודי שחי בגראץ, אוסטריה, במשק הבית בו הועסקה סבתו של היטלר.

מרבית ההיסטוריונים ביטלו את טענתו של פרנק, בעיקר בטענה שלכאורה לא התגוררו יהודים בגרץ בשנת 1836, כאשר אביו של היטלר לכאורה גר שם, את הקונצנזוס הזה ניתן לייחס להיסטוריון יחיד, ניקולאוס פון פרראדוביץ, שטען כי "אף יהודי לא התגורר בגראץ לפני 1856".

ד"ר סאקס הגיב על כך, כי פרראדוביץ טעה, ועל פי עדויות מהארכיונים באוסטריה משנת ה-1800, ד"ר סאקס מתעד כי למעשה הייתה קהילה מיושבת של יהודים שחיה בגראץ לפני 1850. הד"ר מציג ראיות מכריעות לפיהן, פרראדוביץ, היה אוהד של הנאצים שלא אהב את העובדה הזאת, ולא היה מוכן לקבל כי אדולף היטלר היה רבע יהודי.

במאמרו של ד"ר סאקס עולה כי הקונצנזוס הנוכחי מבוסס על שקר, האנס פרנק, עורך הדין של היטלר, ולא פרראדוביץ, אמרו אמת. וכי סבא רבא של אדולף היטלר היה יהודי חד משמעית.

המחקר החדש מסייע לענות על שאלות ישנות, כגון:

מדוע הורה היטלר על הרס מוחלט של הכפר של סבתו ביולי 1938, לאחר שאוסטריה סופחה לגרמניה?

מדוע אסר היטלר על אזכור כלשהו אודות הקשר שלו לכפר של סבתו?

מדוע היטלר היה כה אובססיבי לרעיון של אישה גויה שתלד ילד מבעל יהודי?

מדוע היטלר כל כך דאג למנוע כל דיון פומבי על אבותיו, אך רק מצד אביו?

על כל פנים, ניתן להיאחז בתיאוריה של סאקס אשר מלבד היותו היסטוריון, הוא גם פסיכולוג במקצועו ומתארח לעיתים תכופות בתוכנית טלוויזיה האמריקאית נחשבות.

התאוריה של ד"ר סאקס, מקבלת במה ביממה האחרונה ברוב כלי התקשורת הנחשבים בעולם. "חשבתי על העובדה שניאו-נאצים נעלבים כשאומרים שלהיטלר יש סבא יהודי, מכיוון שהם שונאים יהודים", אמר הד"ר ל'דיילי מייל' והוסיף, "לעתים קרובות נעלבים יהודים מהאפשרות שלהיטלר היה סבא יהודי, מכיוון שהם שונאים את היטלר, אבל עכשיו, ככל שחלפו השנים מאז סיום הרייך השלישי, אולי אנחנו סוף סוף חופשיים לשאול, לא מה פוגע, או מה לא פוגע, אבל מה נכון? ומה המשמעות של ההבנה שלנו על אדולף היטלר והשואה?".

אדולף היטלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד