י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בצל הפגישה החשאית עם סגן השר

רב בכיר בציונות הדתית קורא להצביע למפלגות החרדיות

לאחר הביקורת של הרב איתן אייזמן על האיחוד בין 'הבית היהודי' ל'ימין החדש', רב בכיר נוסף מצטרף לביקורת • "אם קודם נתתי מקום בכיר לציוניות הדתית, כעת אני לא יכול"

רב בכיר בציונות הדתית קורא להצביע למפלגות החרדיות
הימין המאוחד צילום: באדיבות המצלם

לאחר הביקורת של הרב איתן אייזמן על האיחוד בין 'הבית היהודי' ל'ימין החדש' כשאמר מעל בימת וועידת מרכז 'הבית היהודי', "אצביע נגד הרשימה המאוחדת במתכונת הזאת. אנו שמחים על האיחוד אבל נאמר את דברינו. ההרגשה היא שאנחנו נמצאים ברגע של חילול השם ממש", וכן ביקורת נוקבת של חלק מחברי המרכז, הערב (שלישי) מצטרף לביקורת רב נוסף, בכיר בציונות הדתית.

הרב דוד חי הכהן מבכירי רבני הציונות הדתית אומר הערב למשה גלסנר במהדורה המרכזית של 'קול ברמה', "לדעתי יש להצביע לרשימה שמאמינה בתורה ושומרת תורה וכרגע יש רק שתי רשימות כאלו, ש"ס ויהדות התורה". ‏עוד הוסיף הרב דוד חי הכהן, "אם קודם נתתי מקום בכיר לציונות הדתית, כעת אני לא יכול. אני לא יכול לתת להם מקום לפני אנשים שהם מחויבים לתורה ולשמוע לדעת תורה".

פרוש בכניסה לפגישה. קרדיט: הפורום הדתי בת ים

כזכור, בשבוע שעבר דווח ב'בחדרי חרדים', כי סגן שר החינוך מאיר פרוש הגיע לביתו של הרב דוד חי בבת ים, ונועד עמו באופן חשאי. הערב גם מצטרף תיעוד מסגן השר מגיע לפגישה המדוברת, כאשר דברי הרב חי הערב, מעידים על התקדמות בשיחות שמתנהלות בין הנציגות החרדית למוסדותיו של הרב בבת ים.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים' כי גם לאחר הגשת הרשימות, נמשכים המגעים בין לשכתו של סגן השר פרוש לאנשי הרב טאו, שהגישו את רשימתם מפלגת 'נעם' לכנסת ה-22. ב'יהדות התורה' מציעים להם להסיר את ההתמודדות ולתמוך בהם, בתמורה לתמיכה וסיוע למוסדות הרב, כפי שסיכמו עם מוסדות 'כסא רחמים' קודם הבחירות הקודמות.

כזכור, הסכם הריצה המשותפת לא עבר בקלות. כפי שפרסמנו ב'בחדרי חרדים' את דבריו של הרב איתן אייזמן מרבני המפלגה, כשהוא מבהיר מעל בימת הוועידה, "אצביע נגד הרשימה המאוחדת במתכונת הזאת. אנו שמחים על האיחוד אבל נאמר את דברינו. ההרגשה היא שאנחנו נמצאים ברגע של חילול השם ממש".

אחד מחברי מרכז 'הבית היהודי', הצטרף לביקורת שהביע הרב אייזמן על העמדת אישה חילונית בראש רשימה ציונית דתית, והטיח ביו"ר 'הבית היהודי' הרב רפי פרץ שישב עם הגב אליו, "בושה וכלימה למי שחתם והיד שלו לא רעדה. גועל נפש. ככה אנחנו צריכים לחנך את הילדים שלנו? להצביע בשביל אחת שמרוחה על גבי העיתון? שאפילו חילונים מסתייגים ממנה? בושה וכלימה וזה רק הסיפתח".

גם בעת החתימה על ההסכם נרשמו הפרעות לא מעטות לדבריו של זקן רבני הציונות הדתית הרב חיים דרוקמן, שנתקל אף הוא בהתנגדות נחרצת של חברי מרכז ה'בית היהודי'. 

רשימת הימין המאוחד הרב איתן אייזמן הבית היהודי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד