י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
כנס ותיווכח

לפיד, לידיעתך: שכניך התל אביבים עושקים את המדינה

מבקרי מס הכנסה, ערכו ביקורות ליליות בעשרות בתי עסק בתל אביב הידועה כעיר ללא הפסקה | מסתבר שגם בין התל אביבים ישנם כאלה שעושקים את הקופה הציבורית ומעלימים מס

לפיד, לידיעתך: שכניך התל אביבים עושקים את המדינה
מחשבון. אילוסטרציה צילום: pixabay

חבר הכנסת יאיר לפיד טוען השכם והערב שהחרדים עושקים את המדינה, אביגדור ליברמן וגם גבי אשכנזי מ'כחול לבן' טוענים שהחרדים לא משלמים מיסים, מביקורת פתע שקיימו מבקרי מס הכנסה בתל אביב, עולה כי שכניו של יאיר לפיד, המתגוררים יחד עמו באותה העיר, גונבים ומרמים את המדינה.

במסגרת ביקורי הפתע של מבקרי מס הכנסה, הם הגיעו לביקורת לילית בבתי עסק ברחבי העיר תל-אביב, בהם קיוסקים, מסעדות, מספרות, פאבים, מכוני יופי ועוד. במהלך המבצע בוקרו 63 בתי עסק, מהם עלה כי בקרוב 18% לא נרשמו הכנסות כנדרש. המבצע נערך על ידי עובדי משרד פקיד שומה תל-אביב 1 והתקיים, כאמור בשעות הערב והלילה המאוחרות.
 
והנה שלוש דוגמאות מר לפיד, "בזכות הביקורת שלכם העובד שלי נתפס גונב אותי", היתה תגובתו של בעל פיצוציה תל אביבית שבעסק שלו נערכה קניית ביקורת, שלא נרשמה בקופת העסק. בחנות לממכר מיצים טבעיים, נמצא שלא נרשמו 942 שקלים באשראי ו-815 שקלים במזומן. העובד בחנות מיהר לקחת את מלוא האחריות על עצמו ואמר: "אין לי הסבר אני עובד חדש...". 

בספירת הקופה של אחד ממקומות הבילוי שבוקרו נמצא עודף של 3,644 ש"ח. בעל הפאב מסר הסבר מנומק ואמר: "העודף נובע מהוספה של 3,000 שקלים שהוכנסו לקופה ולא ברור מדוע, ו-644 השקלים הנותרים נובעים מטיפים שלא הודפסו בקופה". בעל מקום בילוי לילי אחר, טען "לא ידעתי שצריך להוציא פירוט עסקאות", כשהמבקרים מצאו שלא תיעד ולא שמר את פירוט העסקאות והמכירות שבוצעו ביום הביקורת.

פעילות הביקורת נערכה כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור  ושימור יכולת ההרתעה, הרחבת המודיעין, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

יאיר לפיד פשיטת מס הכנסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד