י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"יחס של טפילים"

'כחול לבן' מתפרקת? "תחושה שהמפלגות נפרדות אחרי הבחירות"

מה שבעבר היה נשאר בפנים, מתחיל לצאת אט אט, כאשר מדי יום מודלפים לתקשורת, התככים וחילוקי הדעות בתוככי 'כחול לבן' שמאיימים על פירוקה • ב'ישראל היום' מובאים ציטוטים שמעידים על כך, "תל"ם היא הזנב של כחול לבן" • ב'כאן11' נחשף כי ישנו ויכוח במפלגה לגבי חוק הגיוס 

'כחול לבן' מתפרקת? "תחושה שהמפלגות נפרדות אחרי הבחירות"
'מנהיגי 'כחול לבן צילום: גילי יערי, פלאש 90

חרף התייצבותם של ארבעת מנהיגי 'כחול לבן' מול המצלמות, תוך שידור מסרים של הסכמה רחבה, מתברר כי בחדרים סגורים, חילוקי הדעות בתוככי המפלגה הולכים וסודקים אותו יותר ויותר.

על פי הדיווח הבוקר (רביעי) בעיתון 'ישראל היום', על מחנאות בתוך המפלגה וחיצים שמופנים כלפי ח"כ משה בוגי יעלון מס' 3 ברשימה. 

הכתבת דניאל רוט-אבנרי מצטטת גורם בכיר ב'כחול לבן' שאומר ל'ישראל היום' כי "האווירה ברשימה היא שהמפלגות נפרדות יום אחרי הבחירות".

נזכיר כי 'כחול לבן' מורכבת משלוש סיעות; 'חוסן לישראל' של בני גנץ, 'יש עתיד' של יאיר לפיד ותל"ם של בוגי יעלון.

במפלגתו של יעלון חשים רגשי נחיתות, וטוענים כי ב'יש עתיד' וב'חוסן לישראל' מתייחסים אליהם כמפלגה שלא מביאה מנדטים: "מסתכלים עלינו כמי שלא מביאים מנדטים, זה מעליב", מצוטט גורם במפלגה.

בכירים ב'כחול לבן' - למרבה הפלא לא מכחישים את טענות אנשי תל"ם ואמרו ל'ישראל היום': "הטענות של אנשי בוגי נכונות. תל"ם היא הזנב של כחול לבן, ובמפלגה שם יודעים את זה. הם לא מביאים מנדטים, יש אליהם ממש יחס של טפילים והם הילדים הלא מקובלים של כחול לבן. גם בישיבות שונות שנערכות בנושאים שונים לא ממש נותנים להם להתבטא, והתחושה כל הזמן היא של 'שבו בשקט, אתם בכלל לא מביאים מנדטים'".

לאור המתיחות ההולכת וגוברת בצמרת המפלגה, אומר בכיר ב'כחול לבן' ל'ישראל היום': "האווירה בכחול לבן היא שנפרדים יום אחרי הבחירות". כאשר לדבריו, "כחול לבן מעולם לא התאחדה למפלגה, ויש סיבה לכך שהיא רצה כרשימה ולא כמפלגה מאוחדת. ראשי הרשימה, בדגש על לפיד, רצו לשמור שם את האפשרות ליום שאחרי".

עוד מדווח ב'ישראל היום' כי יאיר לפיד מתנהל לבדו, כך שמערך הדוברות והאסטרטגיה שלו מנוהל לבד, כאשר יעלון מתנהל גם הוא לבדו. בסביבת גנץ לא אוהבים את התנהלותו של לפיד כמועמד לראשות ממשלה, לבדו בקבוצות נפרדות עם אנשיו, ללא שיתוף פעולה ותיאום עם מערך הקמפיין של 'כחול לבן'.

"בכלל לא רואים את לפיד במטה הרשמי של כחול לבן ברמת החייל", מגלה בכיר ב'כחול לבן' ומספר, "הוא והחבר'ה שלו לא יוצאים מהבועה שלהם. הוא מגיע פעם בשבוע לישיבה עם הקוקפיט וזהו. לא מעבר".

מ'כחול לבן' מסרו בתגובה ל'ישראל היום': "למרות ניסיונות של גורמים פוליטיים לפלג ולפצל, כחול לבן מאוחדת ועסוקה בלהחליף את השלטון בממשלה שתעבוד עבור האזרחים ב־17 בספטמבר".

חילוקי דעות לגבי נוסח חוק הגיוס

לזה מתווסף דיווחו של הכתב הפוליטי מיכאל שמש ב'כאן11', כי ב'כחול לבן' ישנו ויכוח בנוגע לחוק הגיוס וחברים ברשימה הביעו בחדרים סגורים התנגדות לנוסח המוצע על ידי הפלג של 'יש עתיד'. לטענתם, החוק אינו טוב ולדעתם צריך לפתור את הסוגיה בדרך אחרת.

יאיר לפיד, המועמד לראשות הממשלה אחרי גנץ, מקדם את הנוסח הנוכחי שהתגבש במשרד הביטחון כשיו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן כיהן כשר ביטחון, החרדים כידוע מתנגדים לחוק המוצע בתקיפות. על פי נוסח חוק הגיוס הנוכחי שמובילים לפיד וליברמן, יהיו מכסות גיוס של בני ישיבות בפיקוח הכנסת ואם החרדים לא יעמדו באותן מכסות, הרי שיוטלו סנקציות חריפות על תלמידי הישיבות.

כאמור, לא כל מרכיביה של מפלגת הכלאים 'כחול לבן', מסכימים על הנוסח המחמיר הזה, כשלדבריהם, החוק לא ישיג את מטרתו ורק יגרום לחרדים שכבר מתכוונים להתגייס - לסגת.

מ'כחול לבן' מסרו בתגובה ל'כאן11': "אין מחלוקת בכחול לבן. כולנו מסכימים ששירות לכלל אזרחי ישראל הוא ערך, ונפעל בהתאם למצע שלנו".

מפלגת כחול לבן חוק הגיוס החדש יאיר לפיד בחירות 2019 משה בוגי יעלון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד