י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הקמפיין האנטישמי > לא מוותרים

עתירה: האם יאיר לפיד ייפסל מלרוץ לכנסת?

זה כנראה חסר סיכוי, אך לפחות יש מי שמנסה: 'עוצמה יהודית' תגיש היום עתירה לוועדת הבחירות המרכזית נגד יאיר לפיד בגין קמפיין ההסתה האנטישמי שלו כלפי החרדים | וגם; לפיד אמור להשיב עד חצות היום, לבקשת ש"ס

עתירה: האם יאיר לפיד ייפסל מלרוץ לכנסת?
איתמר בן גביר/יאיר לפיד צילום: נועם ריבקין-פנטון/מאיר וקנין, פלאש 90

לא יורד מסדר היום: מפלגת 'עוצמה יהודית' בראשותו של עורך הדין איתמר בן גביר, צפויה לעתור היום (רביעי) לוועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-22 בראשותו של השופט חנן מלצר, בבקשה לפסול את המועמד לראשות הממשלה ח"כ יאיר לפיד מלרוץ לכנסת, כך מדווח הבוקר ב'ישראל היום'.

בקשת הפסילה של בן גביר ושות' מגיעה על רקע התבטאויותיו של לפיד נגד הציבור החרדי, ועל רקע הקמפיין שלו, "שמטרתו לעשות דמוניזציה לציבור המהווה חלק אינטרגלי ובלתי נפרד מהחברה הישראלית".

יצוין כי בנוסף היום עד לשעה 12:00, צריך לפיד להשיב לוועדת הבחירות, על עתירתה של ש"ס נגד הסרטון האנטישמי שהנפיק בראשית השבוע בו הוא מציג את ראשי המפלגות החרדיות אריה דרעי ויעקב ליצמן כמי שרוצים את כל הכסף של המדינה.

כזכור, בערבו של יום שני, ש"ס פנתה לוועדת הבחירות המרכזית באמצעות יועצה המשפטי עוה"ד ישראל באך, וביקשה מהשופט חנן מלצר להוציא צו מניעה לפרסום סרטון ההסתה של מפלגת 'כחול לבן', בה נטען בין השאר שהנציגים החרדיים "מבקשים לעצמם את כל הכסף שיש לישראל".

בנימוקי העתירה, טוענת ש"ס, כי בסרטון מוצגים יו"ר סיעת ש"ס ויו"ר סיעת 'יהדות התורה' "כרודפי בצע אשר אין דבר על ליבם לבד מממון. ובכך, מבטא הסרטון מסר גזעני המבקש לפגוע במרקם החיים המשותף במדינת ישראל בין ה"שבטים" השונים, יש בו פוטנציאל ממשי להסתה ולפגיעה ברגשות הציבור החרדי והוא חורג מהמסר הפוליטי המקובל והמותר".

בעקבות העתירה, יו"ר ועדת הבחירות השופט חנן מלצר הורה ליאיר לפיד להשיב לעתירת ש"ס עד יום רביעי בשעה 12:00 ונותר רק לעקוב האם לפיד אכן ישיב לעתירה ומה תהא תשובתו.

יאיר לפיד עוצמה יהודית איתמר בן גביר קמפיין אנטישמי בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד