ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
משתה המנדטים החל

נתניהו בטור אישי: "לא תהיה ממשלת אחדות"

בטור מיוחד שפרסם הבוקר ראש הממשלה נתניהו הוא מתחייב להקים ממשלת ימין חזקה ודוחה את האפשרות להקים ממשלת אחדות לאומית

נתניהו בטור אישי: "לא תהיה ממשלת אחדות"
בנימין נתניהו צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

בעוד הסקרים מראים כי מאז פוזרה הכנסת גוש הימין לא מצליח לגייס אליו רוב דרוש של 61 מנדטים (מאז קוטלג ליברמן בשמאל א.ק) - נתניהו מתחייב כי לא יקים ממשלת אחדות עם כחול לבן.

בטור מיוחד שפרסם הבוקר (רביעי) ב׳ישראל היום׳ כתב ראש הממשלה בנימין נתניהו: ״ההתחייבות שלי ברורה: להקים אחרי הבחירות ממשלת ימין חזקה, שתמשיך להוביל את מדינת ישראל להישגים חסרי תקדים ותשמור על ביטחון אזרחי ישראל. זאת המחויבות שלי למצביעי הליכוד. לא תהיה ממשלת אחדות״.

בכך דוחה נתניהו את יוזמתו של  ליברמן שאמר כי יפעל להקמת ממשלת אחדות לאומית, ״הבחירה שניצבת בפני אזרחי ישראל בבחירות הקרובות היא אחת: מי יהיה ראש הממשלה הבא של מדינת ישראל. האם תוקם כאן ממשלת שמאל חלשה וחסרת ניסיון בראשות יאיר לפיד ובני גנץ, או ממשלת ימין חזקה בראשות הליכוד ובהנהגתי״.

נתניהו החל בקמפיין הגוועאלד ובשתיית המנדטים למפלגות הימין מוקדם מהצפוי והוסיף וכתב: ״כדי שנוכל להקים ממשלת ימין, מצביעי המחנה הלאומי חייבים להתעורר ולצאת מהאדישות״. לדבריו, ״אסור לחזור על הטעות של הבחירות האחרונות, שבהן מצביעי הימין איבדו שבעה מנדטים למפלגות שלא עברו את אחוז החסימה. אסור להעמיד בסיכון את ממשלת הימין, לכן חייבים להצביע לליכוד״.

״מי שלא מצביע מחל״, הוסיף נתניהו, ״מצביע בפועל להפלת ממשלת הימין ולהקמת ממשלת שמאל בראשות לפיד וגנץ. מי שרוצה ממשלת ימין חזקה, מי שלא רוצה ממשלת שמאל בראשות לפיד וגנץ, חייב להצביע לליכוד - רק ליכוד. רק ליכוד גדול וחזק יקים ממשלת ימין שתשמור על ארץ ישראל, תחזק את מדינת ישראל ותבטיח שנמשיך להפוך את ישראל לכוח עולמי״.

נתניהו תקף את יו״ר ישראל ביתנו אבגידור ליברמן שכתב בטור כי ״אביגדור ליברמן הצהיר בראיון לגלי צה"ל ביום ראשון שעבר על כך שהוא ימליץ על בני גנץ לראשות הממשלה. די בעובדה זו כדי להבין שחייבים להצביע מחל. חייבים שהליכוד תהיה המפלגה הגדולה ביותר כדי להבטיח שמלאכת הרכבת הממשלה תוטל עלינו, מבלי שתהיה לליברמן האפשרות להוביל אותנו לממשלת שמאל חלשה בראשות לפיד וגנץ״.

טור אישי בנימין נתניהו ממשלת אחדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד