י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

700 כליות בתוך עשור: "מתנה של חיים"

בתוך עשור: 700 אנשים קיבלו את חייהם במתנה, בזכות תרומת כליה בהתנדבות בזכות "מתנת חיים" • הרב הבר: נמשיך בעז"ה עד לחיסול רשימת ההמתנה

700 כליות בתוך עשור: "מתנה של חיים"
הרב ישעיהו הבר צילום: פלאש 90

עמותת מתנת חיים, המקדמת ומעודדת את תרומות הכליה בין אנשים זרים בישראל, מציינת בימים אלו את ההישג האדיר, כאשר באמצעות פועלה ניצלו חייהם של 700 חולי וחולות כליה שנזקקו להשתלה

לא פחות מ-700 אנשים תרמו בעשור האחרון מגופם לאדם זר, ובכך הצילו את חייהם: בימים אלו נערכה השתלת הכליה האלטרואיסטית ה-700 במספרה, אשר מלווה על ידי עמותת 'מתנת חיים', ששמה לה למטרה לעודד ולקדם את תרומות הכליה בישראל. 

כך, לחדר הניתוח בבית החולים בילינסון, נכנס צעיר תושב קיבוץ בצפון, אשר קיבל כליה בריאה מאדם תושב רמת הגולן, שהצילה את חייו. השניים הכירו, כאמור, באמצעות 'מתנת חיים', וכעת הפכו לאחים בגופם. 

קודם לכן התקיימה השתלה נוספת בין אנשים זרים, בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים.

ובארגון, חוגגים את ההישג, אשר נערך פחות מתשעה חודשים לאחר שהתבצעה השתלת הכליה ה-600, בין אנשים חיים. כעת, מקווים בעמותה להמשיך ולפעול בקצב מהיר זה, כך שרשימת ההמתנה להשתלת הכליה בארץ תלך ותקטן. 

יו"ר העמותה ומייסדה, הרב ישעיהו הבר, סיפר בהתרגשות כי "אנו מציינים היום כברת דרך משמעותית בדרך לחיסול רשימת ההמתנה להשתלה, ולמעשה, ליצירת רשימה 'הפוכה', בה יהיו יותר אנשים שיבקשו לתרום לאחר, מאשר אנשים שימתינו להשתלה. המחשבה על כך ש-700 בני אדם, בריאים שבבריאים, הכניסו עצמם לחדר ניתוח וויתרו על חלק מגופם בהתנדבות, בשביל להעניק מתנת חיים לזולת, היא בלתי נתפסת ומפעימה, כל פעם מחדש".

כעת, ממשיכה העמותה בפועלה, ומקווה, כי בתוך זמן קצר, תודיע על נקודות ציון ועל הישגים מרגשים נוספים

מתנת חיים הרב ישעיהו הבר תרומת כליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד