י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
סערה בארה"ב • צפו

שוטרים רכבו על סוס וגררו את העצור השחור

תיועד ובו נראה עציר שחור קשור לחבל ומוביל על ידי שוטרים רכובים על סוס, עורר קונוטציה שלילית והצית סערה בארצות הברית • צפו בתיעוד

שוטרים רכבו על סוס וגררו את העצור השחור
התיעוד שמסעיר את ארה"ב צילום: פייסבוק ERIN TOBERMAN/ADRIENNE BELL

מפקד משטרה בטקסס התנצל לאחר תיעוד שעורר סערה גדולה ברשתות החברתיות. בתיעוד נראים שוטרים רכובים על גבי סוס, כשהם מובילים אדם שחור ברחובות  - כשהוא קשור לחבל.

התיעוד ממעצרו בעיר גלווסטון, הופץ במהירות ברשתות החברתיות, כאשר הקונוטציה ברורה לכולם: התקופה בה השתמשו וסחרו בעבדים מיבשת אפריקה בארה"ב.

"זה לא בסדר !!!" כתבה ארין טוברמן, שהייתה הראשונה ששיתפה את התמונה בפייסבוק. "אסור לקשור אדם לחבל ולהוליך אותו על ידי סוס לשום מקום".

אדריאן בל, מועמדת לקונגרס מטעם הדמוקרטים, קראה לפתוח בחקירה והוסיפה: "זוהי סצנה שהעלתה כעס, גועל ושאלות בקהילה".

לאחר המהומה שנוצרה, מחלקת משטרת גלווסטון פרסמה הודעה לפיה היא הודיעה לכל השוטרים על איסור לקיחת עצירים בצורה כזו.

על פי ההצהרה של המשטרה, שוטרים עצרו את החשוד, דונלד נלי בן ה -43, בגין הסגת גבול פלילית והצמידו לו אזיקים כדי "ללוות" אותו בחזרה לתחנת המשטרה הסמוכה, תוך שהם קושרים אותו בחבל מחשש שיברח.

המשטרה טענה, כי רכב משטרה שאמור היה לקחת את העצור, לא היה זמין וכי השוטרים השתמשו ב"טכניקה שנחשבה הטובה ביותר בתרחישים מסוימים".

מפקד המשטרה ורנון הייל אמר: "בראש ובראשונה עלי להתנצל בפני מר נילי על המבוכה המיותרת הזו, אני מאמין שהשוטרים שלנו הראו שיפוט לקוי במקרה הזה, ויכלו לחכות לרכב משטרה במקום המעצר המשפיל.

עבדות אלימות שוטרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד