י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"התקפה על העיר"

המשטרה במינכן מאשרת: הרב ובניו הותקפו

משטרת מינכן אישרה אמש, כי רב ושני ילדיו הותקפו בשבת האחרונה על ידי גבר ואשה אנטישמיים • המשטרה מנסה לאתרם

המשטרה במינכן מאשרת: הרב ובניו הותקפו
שוטרים בגרמניה צילום: רויטרס

המשטרה בעיר מינכן - גרמניה אישרה אתמול (שלישי) את הפרסומים על רב שהותקף, והודיעה כי היא מחפשת אחר גבר ואישה הקשורים לאירוע האנטישמי בשבת האחרונה, בו נפגעו רב ושני ילדיו על ידי גבר ואשה שקיללו אותם וירקו עליהם.

הרב ששמו לא פורסם בן ה -53 ושני בניו, שניהם בשנות העשרים, צעדו הביתה לאחר התפילה ביום שבת בבוקר מבית כנסת במינכן, כאשר זוג אנטישמיים ניסה לפגוע בהם וירק וקילל, כך דווח באתר החדשות Süddeutsche Zeitung.

הגבר ירק על הרב ובניו, והטיח בהם עלבונות אנטישמיים, מיד אחר כך, אישה שצפתה באירוע ממכוניתה החלה לנסוע לצד המשפחה עם רכבה תוך שהיא מטיחה בהם עלבונות אנטישמיים. אחד מבניו של הרב הלך קרוב לרכב כדי לפנות לאישה שתפסיק עם הקריאות, היא חזרה על העלבונות ואז ירקה בפניו.

דובר משטרת מינכן אמר, כי הם מחפשים אחר גבר כבן 45 ואישה כבת 35 באשמת הסתה.

ההתקפה עוררה גינוי מצד בכירים דתיים ופוליטיים במינכן. הבישופית סוזן ברייט-קסלר, ראש הכנסייה הלותרנית-אוונגלית באזור, צייצה בטוויטר כי מדובר ב"מעשה מביש". גינוי נוסף הגיע מלודוויג ספנלה, שר חינוך לשעבר, שתיאר זאת כ"התקפה על העיר מינכן".

התקיפה על הרב ומשפחתו, הייתה האחרונה בשורה של תקיפות אנטישמיות במינכן, העיר המרכזית במדינת בוואריה הגרמנית. במהלך החודשיים האחרונים נרשמו 15 אירועים, ביניהם מגורמים אסלאמיים, ומניאו-נאצים.

כ- 10,000 יהודים מתגוררים במינכן, מתוך 100,000 איש. בשנת 2018 טיפלה משטרת מינכן ב-86 פשעי שנאה אנטישמיים - עלייה מ -51 בשנה הקודמת - כולל סדרת מכתבים מאיימים שנשלחו לגן יהודי.

מינכן גרמניה אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד