י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"אני עוצר בגלל תשעת הימים" • צפו

מרגי חושף בדיון סוער בכנסת: כך הפר גפני את ההתחייבות שלו

מרגי נגד גפני: יושב ראש וועדת החינוך חבר הכנסת יעקב מרגי יוצא במתקפה חריפה כנגד יושב ראש ועדת הכספים ח"כ משה גפני • מרגי תוקף את העברת התקציב למשרד החינוך וחושף את התרגיל של גפני להעברתו לאוצר: "אני עוצר בגלל תשעת הימים" • 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים

מרגי חושף בדיון סוער בכנסת: כך הפר גפני את ההתחייבות שלו
פלאש 90

מרגי נגד גפני: בעוד סאגת החינוך המיוחד תחת מסודות המוכש"ר נמשכת ללא פתרון שנראה באופק, יושב ראש וועדת החינוך, חבר הכנסת יעקב מרגי, יוצא היום (רביעי) במתקפה כנגד יושב ראש ועדת הכספים ח"כ משה גפני, תוקף את העברת התקציב למשרד החינוך, וחושף את התרגיל של גפני להעברתו.

לדברי מרגי, "אם גפני היה ממשיך במלחמה ולא מהעביר את התקציב היו מוצאים כבר פתרון לילדי החינוך הנמיוחד". הדברים מגיעים לאחר הפרסום ב'בחדרי חרדים' ולפיו למרות הצהרותיו של גפני לעצור את כלל התקציבים למשרד החינוך עד שימצאו פתרון שיביא לתקצוב שוויוני של מוסדות החינוך המיוחד תחת המוכש"ר.

וכך התפתח העימות: בדיון סוער במיוחד שהתקיים היום בוועדת החינוך, דיון שעסק בנואש האפליה התקציבית של המשרד בתקצוב ילדי החינוך המיוחד תחת מוסדות המוכש"ר - תקף מרגי את חבר הכנסת גפני.

"היו דיונים על ההעברות התקציביות בוועדת הכספים וחברי כנסת הגישו רביזיה; זה אומר בקשה לדיון חוזר שהעברה לא מתקיימת עד הדיון; דרשנו שכל ההעברות התקציביות לא יעברו עד שסוגיית החינוך החרדי לא תיפתר", אמר מרגי.

מרגי סיפר, "אני קיבלתי טלפון מיושב ראש ועדת הכספים (חבר הכנסת משה גפני א.ק.) שאמר לי שכל חברי הוועדה הסירו את הרביזיה מאחר שהדברים הסתדרו כפי שדיברנו וציפינו וחשבנו, ואמרתי כמו שכולם הסירו - אז אני מוריד".

למעשה מרגי רמז כי גפני עבד בשיטה הזו מול כל חבר כנסת וכך כולם הוסרו: "ככה זה עבר לכל אחד. היחיד שלא קיבל טלפון זה שלמה קרעי. היה מצג שווא. באתי לוועדת הכספים ושאלתי את חבר הכנסת קרעי למה הסרת את הרביזיה. ואני עוצר בגלל שאנחנו בתשעת הימים".  

גפני ומרגי בימים אחרים. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

כזכור, 'בחדרי חרדים' דיווח כי שלושה ימים בלבד לאחר שהודיע בדיון בוועדת הכספים כי הוא עוצר את תקציבי משרד החינוך בשל האפליה בתקצוב החינוך המיוחד, גפני העביר בחשאי את התקצוב למשרד החינוך תוך שדחה את הפתרון לעוול הנעשה לילדי החינוך המיוחד.

הסאגה החלה כשיו״ר וועדת הכספים גפני פוצץ דיון שעסק בהעברות תקציביות למשרד החינוך בכדי לגרום לפתרון הסוגיה סביב ילדי החינוך המיוחד. מטעמו נמסר אז כי "יו"ר הוועדה עצר את כל העברות התקציביות של משרד האוצר ומשרד החינוך עד לתקצוב הגננות והילדים בחינוך המיוחד״. בדיון נזף גפני באגף התקציבים ואמר, ״שיפסיקו באגף התקציבים עם הרשעות הזאת״.

בעקבות הודעתו של גפני נעצרו תקציבי עתק למשרד החינוך, ביניהם עודפי תקציב וסכום נוסף מהתקצוב השוטף של המשרד. הם נעצרו על ידי על ידי יו״ר הוועדה חבר הכנסת גפני וחברי הוועדה הנוספים ובהם ח"כ עודד פורר, יעקב מרגי ועוד.

אלא, שעל פי הפרסום של העיתונאי אהרון רבינוביץ ב׳הארץ׳, למרות ההודעה החד-משמעית של גפני, עודפי התקציב בסך של כ-2 מליארד שקל אושרו לטובת משרד החינוך, מהם כחצי מליארד ש״ח עדיין מעוקבים על ידי ועדת החינוך. בשיחה עם ׳הארץ׳ הודה חבר הכנסת עודד פורר כי הוא הסיר את הרביזיה שהביאה לאישור התקציב, לבקשת יו״ר הועדה חבר הכנסת גפני.

לדבריו אז, ״גפני צלצל אליי באופן אישי ואמר לי 'תשמע הם (משרד החינוך א.ק.) התחייבו שהם יעבירו גם את זה וגם את זה'. (נושא הצהרונים והחינוך המיוחד) אמרתי אם הם התחייבו אני מוכן להסיר את הרביזיה. לא זה ולא זה קרה. שני הדברים היו אמורים להגיע תוך שבוע לממשלה, אבל עד עכשיו זה לא קרה. כשיגיעו העברות נוספות לוועדת הכספים אני לא בטוח שאנחנו נתמוך״.

בלשכתו של חבר הכנסת גפני הסבירו אז כי, "ח"כ גפני הצהיר בדיוני הועדה כי פניות משרד החינוך מעוכבים עד למציאת פתרון לנושא הצהרונים ולנושא תקצוב החינוך המיוחד. פניה אחת של עודפים ממשרד החינוך בנושא משכורות עלתה לדיון בועדה והוגש עליה רביזיה על ידי חברי הועדה עד למציאת פתרון ל2 הנושאים האמורים".

"לאחר שרה"מ ושר האוצר הודיעו על פיתרון תיקצוב הצהרונים, ראה לנכון ח"כ גפני להסיר את הרביזיה על תקציב העודפים וכך ביקש גם מחברי הועדה שעל פי נוהל תקנון הכנסת - בהסרת רביזיה אין צורך בכינוס הועדה והתקציב מאושר. בשל אי הסדרת נושא תיקצוב החינוך המיוחד, עד לרגע זה טרם הועברו 2 הפניות האחרות של משרד החינוך אותם מעכב יו"ר הועדה ח"כ גפני עד לפיתרון המיוחל ותקצובם".

משה גפני יעקב מרגי חינוך מיוחד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד