ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"ביטול האירוע אינו חוקי"

ארבל פנה וראש העיר התיר את האירוע בהפרדה

שדולת הנשים בישראל עתרו נגד קיום אירוע תורני בהפרדה • בעקבות מכתבו של חה"כ משה ארבל מש"ס לראש עיריית ראשון לציון, התיר הנ"ל את קיום האירוע בהפרדה • 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים

ארבל פנה וראש העיר התיר את האירוע בהפרדה
משה ארבל צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

כפי שפרסמנו אתמול (שלישי) ב'בחדרי חרדים', שדולת הנשים בישראל פנתה לעיריית ראשון לציון בדרישה להורות על ביטול מעמד תורני שאמור להתקיים בעיר תחת הכותרת "כנס גדולי ישראל בראשון לציון" בנושא השבת ומעלתה, במעמד נשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום הכהן, הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף והגאון הרב זמיר כהן. בתואנה של 'הדרת נשים'.

חה"כ משה ארבל מש"ס פנה במכתב לעיריית ראשון לציון ובו הביא סימוכין משפטיים, לכך שביטול האירוע אינו חוקי.

היום (רביעי), פנה אליו ראש עיריית ראשון לציון רז קינסטליך וכתב  לו כי עיריית ראשון לציון מחוייבת לדאוג לכלל התושבים ובכללם גם הציבור החרדי והדתי. לדבריו, "ראשית, חשוב לי לציין כי עיריית ראשון לציון הינה עירייה פלורליסטית המכילה ומכבדת את כל הקהלים והמגזרים החיים בה זה לצד זה שנים רבות, תוך שמירה על כבוד הדדי ראוי להערכה ומתוך הבנה של הצרכים הסביבתיים והחברתיים של כל פרט וקבוצה".

"כחלק מכך, גם את קהילת הציבור הדתי, החרדי ושומרי המסורת בעירנו. כחברה פלורליסטית ושוויונית אנחנו מחויבים לדאוג גם למיעוט ולזכויותיו, ולהיענות לבקשותיו הלגיטימיות לקיים אירועים וחיי תרבות ורוח בהתאם לאורח חייו. כאמור כך נהגנו עד היום בהצלחה, וכך נמשיך לעשות ולא נחסוך מאמץ לרווחת תושבי עירנו".

קינסטליך ממשיך ופונה כעת להתייחס לאירוע המדובר. "כעת אבקש להתייחס באופן ענייני בקצרה לגופם של דברים המוזכרים במכתבך. הנושא שהובא לפתחי הינו קיום אירוע תרבות, בו ימסרו הרצאות ושיעורי תורה בנושא שבת קודש, כאשר במודעה שהתפרסמה אודות האירוע נכתב כי לאירוע מוזמן באופן מפורש כלל הציבור. הן הדתי (על כל גווניו) והן החילוני".

"בנסיבות אלה סברתי שאכן יש לתקן את נוסח המודעה וכך אכן הוריתי לעשות, מתוך ידיעה שעל פי החוק, אם באי האירוע יהיו חפצים בהפרדה וישבו בנפרד מתוך הסכמת פנימית וללא כפייה ניתן יהיה לבצע זאת. כך שברור לכל, שלא נעלמה מעיניי חשיבות האירוע ודבר קיומו במרכז תורני קהילתי מעגלים, עם תכנים תורניים, שיועברו ע"י רבנים חשובים ומכובדים, כבוד נשיא מועצת חכמי התורה הרב שלום כהן, כבוד הרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף, והרב זמיר כהן ראש ארגון הדברות". כאשר בדבריו אלו מאשר ראש העיר לקיים את האירוע בהפרדה במידה ובאי האירוע יחפצו בכך, ומסביר כי השינוי שדרש התייחס אך ורק לנוסח המודעות".

מכתב ראש עיריית ראשון לציון

"בנוגע להיבט החוקי",כותב קינסטליך, "על פי אמות המידה המשפטיות, הן אלו שנקבעו בחוק והן אלו שעוגנו בפסיקה, ניתן ללמוד שהנושא מורכב, בעל צדדים רבים, ותלוי נסיבות. במסגרת כך, אין להסיק מהוראתי הנ"ל אשר ניתנה במקרה ספציפי זה ובהתייחס לנוסח המודעה שהוצג לפני, ובלוח זמנים קצר מועד, כהוראה גורפת או הנחייה כללית. הנני מחויב לשמירת הסטטוס קוו בעיר ולשמירה על זכויותיהם של כל הציבוריים בעיר. על כן, במידה ותהיינה פניות נוספות בנושאים דומים יבחן כל מקרה לגופו על פי הוראת הדין ובאופן ענייני".

 

משה ארבל עיריית ראשון לציון שדולת הנשים בישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד