י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"היו נאיביות ביותר"

נפלו קורבן: חרדיות הבריחו סמים ללונדון וגורשו חזרה לישראל

שתי צעירות חרדיות שטסו מישראל ללונדון נעצרו עם נחיתתן בשדה התעופה הבריטי בגין ניסיון להבריח כמות גדולה של סמים | עסקנים חרדים לונדונים מתארים כי הן היו תמימות ביותר והוסיפו כי "היה להן מזל מאוד גדול שהן לא הגיעו לבית המשפט" | המסר; לא לקחת חבילות לא מוכרות

נפלו קורבן: חרדיות הבריחו סמים ללונדון וגורשו חזרה לישראל
מטוס. אילוסטרציה צילום: unsplash

שתי נשים חרדיות ישראליות, בשנות העשרים לחייהן, נעצרו בגין ניסיון הברחה של כמות גדולה של סמים והן גורשו ביום שני האחרון לישראל, לאחר ששהו חמישה ימים בבית מעצר של משטרת ההגירה בבריטניה.

שתי הצעירות בתחילת שנות ה-20 לחייהן, נעצרו על ידי שוטרי משטרת הגבולות בשדה התעופה 'סטנסטד' הסמוך ללונדון, ביום חמישי בשבוע שעבר. על פי הדיווח באתר 'ג'ואיש ניוז', לאחר חמישה ימי מעצר הן גורשו חזרה לישראל.

עסקנים חרדים מהקהילה החרדית בסטמפורד היל בלונדון, סייעו בהחזרתן של הנשים לישראל. "היה להן מזל מאוד גדול שלא הגיעו לבית המשפט" אמרו, והזהירו אחרים לחשוב לפני שמנסים להבריח סמים.

בשלב זה לא ברור מה הן הנסיבות, אך ניתן להעריך שהובטח להן סכום כסף נכבד, זאת בנוסף למימון שהייה במלון יוקרתי בלונדון. על פי החשד, מי ששלח איתן את הסמים ואף שילם להן, הוא גבר ישראלי. עם זאת, לא ברור איך ייתכן וביציאתן מישראל, לא נתפסו על ידי ביקורת הגבולות בנתב"ג.

עסקנים בלונדון אמרו, כי הצעירות, בגילאי 20 ו-22 תושבות ירושלים ואזור תל אביב, היו "נאיביות ביותר". כאשר הן נשאלו האם לקחו חבילה לא שלהן, השיבו שלא, אך מאחר ועלה חשד לגביהן, תכולת המזוודה נבדקה ואותרו כאמור הסמים. 

יום לאחר מעצרן של הנערות החרדיות, ביום שישי, הוצע להן לשוב לישראל - אך הן סירבו מחשש שינחתו בישראל לאחר כניסת השבת. בעקבות כך, הן נותרו במעצר בידי הרשויות בלונדון, עד ליום שני השבוע, אז הועלו על מטוס וגורשו לישראל. 

אחד העסקנים, לוי שפירו, אמר לאחר שהן עזבו את אנגליה, "שמחנו לעזור, ובסופו של דבר הייתה לנו תוצאה טובה, אבל המקרה הזה משמש אזהרה לא לקחת חבילות שהובאו לבריטניה מבלי לבדוק מה הן מכילות. זה מאוד חשוב, ועליכם להיזהר ולענות על שאלות של אנשי הביטחון בכנות".

הוא הוסיף: "הצעירות הללו התבקשו לקחת את התיק הזה על ידי מישהו שהציע להן כסף והם נתפסו. היה להם מזל - שהן נשלחו חזרה לישראל ולא נשלחו לבית משפט בריטי".

הברחת סמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד