י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בדק בית

שתילת נשק ה-M16: המשטרה תערוך תחקיר פנימי

בעקבות הפרסום כי במהלך צילומי הסדרה 'מחוז ירושלים' הושתל על ידי שוטרים נשק M16 בביתו של ערבי במזרח ירושלים, המשטרה פתחה בתחקיר לבחינת הנושא

שתילת נשק ה-M16: המשטרה תערוך תחקיר פנימי
הסדרה מחוז ירושלים צילום: כאן / קודה תקשורת

בעקבות בדיקת הטענות שהועלו בנוגע לסדרה 'מחוז ירושלים' במסגרת הפרסום של העיתונאי ניר חסון באתר 'הארץ', הוחלט במשטרה על ביצוע תחקיר לבחינת הנושא.

יממה וחצי לאחר הפרסום כי שוטרים שתלו נשק בביתו של תושב מזרח ירושלים ותיעדו את מציאתו בסדרה התיעודית 'מחוז ירושלים' של תאגיד השידור הציבורי 'כאן 11', המשטרה הודיעה על "ביצוע תחקיר לבחינת הנושא, לרבות התנהלות של המשטרה מול גורמי חברת ההפקה בשטח ובשלב עריכת התכנים".

השוטרים שהוצגו בסדרה, תיעדו את "מציאתו" של הרובה בביתו של סאמר סלימאן ונתנו לו מסמך שבו נכתב כי לא נתפס דבר. שכניו זיהו אותו בפרק של הסדרה, ובשיחה עם ניר חסון מ'הארץ', הביע חשש שיחשבו שהוא משת"פ של המשטרה.

אתמול (שלישי), המשטרה נאלצה לפרסם התנצלות: "אנו מתנצלים על כל פגיעה שנגרמה לאזרח כתוצאה משידור הקטע. המקרה נמצא בבדיקה ויופקו הלקחים הנדרשים בהתאם". בהודעת המשטרה הערב, נכתב כי "עד להשלמת התחקיר ובדיקת כלל הטענות לא נתייחס לגופם של אירועים".

חברת 'קודה תקשורת' שהפיקה את הסדרה עבור ערוץ 'כאן 11', הוחלט לערוך שימוע לאחד משני הבמאים שביימו את הפרק, כך פורסם מוקדם יותר באתר ynet. 

היום נמסר מ'התאגיד' כי "מאז קבלת התלונה הראשונית נגד קודה ונגד המשטרה, פתח התאגיד בבירור מעמיק עם חברת ההפקה וייבחנו שיטות הפעולה והעריכה בכל הסדרה. התאגיד רואה בחומרה רבה את הטענות, המנוגדות לחלוטין לכללי האתיקה שעליהם חתמה קודה בחוזה שלה עם התאגיד, ועד לסיום הבירור הוחלט להוריד את כל פרקי הסדרה משידור. מועצת כאן תקיים דיון דחוף בעניין ונפעל בהתאם להחלטות שיתקבלו".
הסידרה מחוז ירושלים מבוכה למשטרה תאגיד השידור הציבורי כאן 11 חברת קודה תקשורת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד