כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
נפש בריאה בגוף בריא

הצילו! יש לי פריצת דיסק - מה עושים?

הצילו! זה נשמע כמו משהו נורא ובלתי הפיך, לצד כאבים בלתי נסבלים, ומה בכלל ההבדל בין בלט לפריצת דיסק? איך מטפלים ולהיכן פונים?

הצילו! יש לי פריצת דיסק - מה עושים?
כאבי גב צילום: pixabay

סובלת מפריצת דיסק? דבר ראשון קחי נשימה עמוקה. זה בהחלט עוזר ואיני כותבת זאת סתם. פריצת דיסק זה תהליך בו נוזל יוצא מהדיסק בין החוליות בעמוד השדרה, ולוחץ על מערכת העצבים. הג'ל הזה הוא בדיוק כמו נזלת, וכמו שנזלת אפשר לקנח, כך גם אפשר לאפשר למקום להחלים, להתפוגג ולהרגיש הרבה יותר טוב.

ועוד דבר שאולי לא ידעת, ישנם המון אנשים בעולם שמסתובבים עם יותר מפריצת דיסק אחת ולא כאב להם בכלל! ולכן אין זה אומר שמדובר בדבר נוראי, זה עניין אישי של סף כאב, ופחד מכאב שמגביר את הכאב.

אז דבר ראשון פריצת דיסק הוא דבר שניתן לטיפול, ואין צורך בכלל לחיות עם כאבים כל החיים. אם הרופא אמר לך לנוח, פשוט תלכי לרופא אחר! כי בחוליות עמוד השדרה אין כלי דם, אז מה ירפא אותן? מה יזרים להן דם? רק התנועה שלך, ורק השחרור והתרגילים שתעשי!

ולכן קחי נשימה, מתיחות שחרור והרפיה מנטלית ורגשית, ותזכרי שזה בכלל לא משהו שאי אפשר לשחרר ולטפל, להפך! חשוב ורצוי לטפל בהם כמה שיותר.

ההבדל בין פריצת דיסק לבלט דיסק, שבבלט דיסק, הדיסק לא ממש פרץ החוצה, ולכן זה עשוי יותר לכאוב, אבל גם לזה יש תרגילים מותאמים מצוינים לטיפול.

פריצת דיסק אומר שכאשר הדיסק פרץ החוצה, וברמה הראשונית הכאב יכול להיות חד וחזק, ניתן לבקש סיוע רפואי לשיכוך הכאב, אבל אחר כך ניתן לחוש הקלה ולהתחיל לטפל בגוף ולחדש את הרקמות.

אחרי שהבנו מהי פריצת דיסק, בכתבה הבאה נדבר על סוגי הטיפול השונים ואיך תדעי מה מתאים לך?

הכותבת הנה מאבחנת פסיכומוטורית, מומחית לשיקום עמוד שדרה ויציבה.

לשאלות והערות: [email protected]

כאבי גב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד