ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
אפליית הבנות הספרדיות

לקראת שינוי חקיקה? הפגישה החשאית בלשכת המשנה ליועמ"ש

האם הפרסום הנוכחי ירעיד את אמות הסיפים ויביא אחת ולתמיד למיגור תופעת האפליה העדתית הפסולה? • ל'בחדרי חרדים' נודע כי הבוקר התקיימה בלשכת המשנה ליועמ"ש פגישה חשאית בנושא אולי הבוער והמכוער ביותר שקיים במגזר החרדי • וגם; כיצד נחשף המשנה לתופעה

לקראת שינוי חקיקה? הפגישה החשאית בלשכת המשנה ליועמ"ש
רז נזרי על רקע בנות סמינר צילום: יונתן זינדל ויעקב נחומי, פלאש 90

פחות מחודש לפני פתיחת שנת הלימודים בסמינרים: עו"ד רז נזרי, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, קיים היום (רביעי) פגישה ישיבה בלשכתו, במהלכה דן בטענות על אפליית בנות ספרדיות בנוסדות חינוך חרדים.

מהפרטים הנחשפים לראשונה ב'בחדרי חרדים' עולה, כי לפגישה זומנו הגורמים הרלוונטיים ובהם נציגי מנגנוני הפיקוח של משרד החינוך, נציגים מטעם עיריית ירושלים וכן אנשי ייעוץ וחקיקה של משרד המשפטים.

מדובר בדיון שיזם המשנה ליועץ המשפטי לממשלה רז נזרי בעקבות פרסומים בתקשורת בתקופה האחרונה על בנות שנותרו ללא סמינר תקופה קצרה קודם פתיחת שנת הלימודים, שחלקן טענו כי הן אינן מתקבלות בעקבות אפלייה על רקע עדתי שמנהלי המוסדות האשכנזים מסרבים לקבלן.

הפגישה התנהלה במשרד המשפטים הבוקר, בלשכתו של נזרי ברחוב צלאח א-דין בבירה, כאשר חלק מהמעורבים והנוגעים בדבר בעירייה, כלל לא ידעו על קיום הפגישה ויחשפו אליה לראשונה כשיקראו את הכתבה הזו.

גורמים המקורבים לנוכחים בפגישה, מסרו ל'בחדרי חרדים' כי הצדדים דנו גם באפשרות של תיקוני חקיקה אפקטיביים, תוך כוונה למנוע בעתיד אפשרות של אפלייה במוסדות החינוך.

מה לנזרי ולחינוך החרדי? מסתבר כי לפני כשלושה חודשים פרסם העיתונאי רפי פרלשטיין כתבה בנושא אפליית הבנות החרדיות, ומי שנחשף לפרסום הוא המשנה ליועמ"ש נזרי. הפרסום נגע לליבו והוא פנה ישירות לפרלשטיין על מנת להתרשם - ובעקבות כך נערכה הפגישה הבוקר.

רז נזרי אפליית תלמידות בסמינרים אפליית ספרדיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד