י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ההתנגדות לממשלת אחדות

נתניהו: "אלך עם החרדים באש ובמים"

הבוקר פרסם ראש הממשלה טור אישי ב'ישראל היום' בו התחייב להקים ממשלת ימין עם השותפות הטבעיות. הערב הוא מצוטט משיחות סגורות כאומר, "אני לא אפר את הברית עם החרדים. אנחנו נלך באש ובמים" • מלשכתו נמסרה הכחשה לדברים

נתניהו: "אלך עם החרדים באש ובמים"
נתניהו נואם בפני חרדים צילום: פלאש 90

לאחר הטור האישי שפרסם הבוקר (רביעי) בעיתון 'ישראל היום', הערב מתפרסמים ציטוטים נוספים של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בהם הוא טוען כי הסיבה לכך שהוא מתנגד בתוקף לממשלת אחדות  עם 'כחול לבן', היא משום שהוא לא יפר לעולם את השותפות עם הסיעות החרדיות.

על פי הפרסום של דפנה ליאל ב'ערוץ 12', נתניהו יפעל להקמת ממשלה, בה הוא יוכל להמשיך בתפקיד גם לאחר הגשת כתב אישום, בה הוא רואה את החרדים כשותפים למהלך, כשבשיחות סגורות הצהיר נתניהו, "אני לא אפר את הברית עם החרדים. אנחנו נלך באש ובמים".

עוד דווח, כי באותן שיחות עולה כי נתניהו מעוניין לצרף לקואליציה העתידית שיקים, גם את מפלגת 'הימין המאוחד' ולשחזר את הקואליציה הקודמת שלו, אולם ראש הממשלה מביע חשש מנפתלי בנט ואיילת שקד שברגע האמת ימליצו על גנץ.

בתוך כך, ב'כחול לבן' הגיבו הערב לדבריו של נתניהו כי הוא מתנגד להקמת ממשלת אחדות וכי הוא יקים ממשלת ימין בלבד. בכינוס פוליטי אמר יו"ר 'כחול לבן' בני גנץ, "ראיתי הבוקר את המאמר של ראש הממשלה בנימין נתניהו. הוא התחייב שם שהוא בשום פנים ואופן לא ילך לממשלת אחדות. זו ההתחייבות שלו - "רק לא אחדות". זה מה שחשוב לו שידעו אזרחי ישראל הבוקר, כמה ימים לפני תשעה באב. אני מודיע שוב: אנחנו בכחול לבן רוצים אחדות".

גנץ הוסיף והבהיר את דבריו, "אנחנו נקים ממשלה רחבה שתייצג את כולם גם עם הליכוד וללא נתניהו שצריך להתמודד עם בעיותיו המשפטיות, ובהן ורק בהן הוא עסקו".

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה: "רה"מ לא אמר את הדברים. הוא יקים כל ממשלת ימין חזקה כפי שהתחייב הבוקר".

בנימין נתניהו נתניהו והחרדים בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד