י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
צפויה להישלח לשנים ארוכות בכלא

ישראלית הורשעה בארה"ב בהונאה של מיליוני דולרים

לי אלבז, מנכ"לית חברת תקשורת בישראל הורשעה היום בארה"ב בהונאת ענק בהיקף של 145 מיליוני דולרים וצפויה להישלח לעשרות שנים בכלא האמריקני | התובע: "הכל היה תוכנית לגנוב כסף", בנוסף לה - ישנם 15 נאשמים

ישראלית הורשעה בארה"ב בהונאה של מיליוני דולרים
שיחת טלפון. אילוסטרציה צילום: pixabay

ישראלית בת 38 הורשעה היום (רביעי) לאחר שהונתה עשרות אלפי משקיעים ברחבי העולם בהיקף של 145 מיליוני דולרים.

הישראלית לי אלבז, תשמע את גזר דינה ב-9 בדצמבר הקרוב על ידי שופט פדרלי במדינת מרילנד, בעקבות הרשעתה בשלושה סעיפי הונאה, של קשירת קשר לביצוע הונאה, ביצוע הונאה מרחוק (Wire Fraud), וביצוע הונאה המכונה "אופציות בינאריות". בגין כל אחד משלושת הסעיפים שבהם הורשעה היא עלולה להישלח ל-20 שנות מאסר. עונשה ייגזר בדיון ב-9 בדצמבר. כך לפי דובר משרד המשפטים, פיטר קאר.

סוכני ה-FBI עצרו את לי אלבז בספטמבר 2017 לאחר שנסעה לניו יורק.

אלבז שוחררה בערבות וחיה עם קרובי משפחה בסן פרנסיסקו בזמן שהיא ההמתנה למשפט בעניינה. שופט מחוזיבשם  ג'ורג' הייזל הורה להכניס אותה למעצר מיד לאחר פסק הדין של חבר המושבעים, כך על פי הדיווח ב'ניו יורק טיימס'.

לי היתה מנכ"לית חברת 'יוקום תקשורת', חברה בישראל, שפעלה בענף "האופציות הבינאריות", תובע משרד המשפטים, רוש אטקינסון, אמר במהלך הדיון במשפט בשבוע שעבר. כי אלבז הכשירה עובדים לשקר למשקיעים, וחישבו את הסיכויים שלהם להרוויח כסף. כל זה בהונאה גמורה.

"אין מצב שההונאה הזו התרחשה בלי לי אלבז", אמר אטקינסון. "כולם אמרו את אותם שקרים בדיוק, כי זה מה שגברת אלבז לימדה אותם לעשות".

אלבז היא אחת מ-15 נאשמים בתיק והיתה הראשונה לעמוד לדין, חמישה כבר הודה באשמה והסכימו לשתף פעולה עם התובעים. מכתב האישום שהוגש בפברואר האחרון נגד תשעה נאשמים נוספים, עולה כי משקיעים הפסידו יותר מ-145 מיליון דולר ברחבי העולם, כולל אלפי קורבנות בארה"ב.

"איש כאן לא התעניין לעזור ללקוחות" אמר התובע אטקינסון, "הכל היה תוכנית לגנוב כסף" והוסיף כי לא ניתן לחשוב שאלבז לא ידעה מזה, "היא לא יכלה להחמיץ את ההונאה שהשתוללה במשרד שניהלה".

התובע הוסיף כי "לא יכולת לפספס את השקרים שנאמרו מדי יום מהמקום שבו ישבה גב' אלבז".

הונאה של מיליונים לי אלבז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד