י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מהכסף שלכם

הסרטון האנטישמי ממומן על ידי גנץ יעלון וינקלביץ'

למרות שבכיר 'כחול לבן' בוגי יעלון הגיב לסרטון האנטישמי מבית יאיר לפיד ואמר, "נפלט פה משהו שנצטרך לברר בינינו. אנחנו לא בעד שיח של שנאה. אנחנו נלבן את זה – כי זה לא הסגנון שלנו", הבטיח | אולם המציאות בשטח אחרת, בדף הפייסבוק תוכלו להיתקל בסרטון תחת הכותרת "ממומנת - שולם על ידי מפלגת כחול לבן"

הסרטון האנטישמי ממומן על ידי גנץ יעלון וינקלביץ'
הסרטון האנטישמי במימון כחול לבן צילום: מתוך הטוויטר של נתי טוקר

אם תגלשו בימים אלה ברשת החברתית פייסבוק, סיכויים גבוהים שתתקלו בפרסומת ממומנת בלתי שגרתית ובלתי רצויה. מדובר בסרטון האנטישמי מבית היוצר של ח"כ יאיר לפיד - מה שתגלו מעל לסרטון זהו הכיתוב הבא: "ממומנת • שולם על ידי מפלגת כחול לבן", לא פחות ולא יותר. 

טוב תודה באמת על הגילוי הנאות, אך המשך פרסום הסרטון ועוד במימונה של 'כחול לבן' הרשמית, היא אצבע בעין לכל מי שהאמין בכנות להסתייגות הרפה של גנץ ויעלון ממנו. מילא יאיר לפיד שסירב להתנצל מובן רק אתמול העיד על עצמו "אני פרא אדם", אבל לפחות שניים מראשי 'כחול לבן' בני גנץ ובוגי יעלון ועוד כמה ח"כים שכן הביעו את סלידתם ממנו, אם כי במרומז ולא בתקיפות כפי שהיה נדרש מהם, למרות זאת הסרטון ממשיך להיות מופץ באופן רשמי על ידי המפלגה ובמימונה.

צילומסך מתוך הטוויטר של העיתונאי נתי טוקר

הוי אומר שהגינוי של אותם ח"כים היה מהשפה ולחוץ ולא מעבר, חיכו עד יעבור זעם והקמפיין האנטישמי הפרוע ממשיך ובמימון מכספי משלם המיסים הישראלי, כולל החרדים. 

נזכיר מעט מתגובות הח"כים שהצטברו עד כה - שניים מ'כחול לבן', שלושה מ'תל"ם' ואף לא אחד מ'יש עתיד'.

היו"ר בני גנץ הגיב וכתב: "בימים אלה, שבהם אנו זוכרים שחורבן בית המקדש נבע משנאת חינם, אנו צריכים לאמץ סגנון שונה מזה של נתניהו, ולהרבות באהבת חינם. עוצמתה של החברה בישראל טמונה באחדותה על כל חלקיה - חילונים כדתיים, יהודים ושאינם יהודים, שמאל וימין. זו הדרך הראויה למנהיגות ישראלית בעת הזו. מנהיגות ששמה את ישראל לפני הכול".

מס' 3 ב'כחול לבן' ויו"ר מפלגת תל"ם ח"כ משה יעלון, התנער מהסרטון ואמר בראיון לגל"צ, "זה לא הסגנון שלי או של גנץ. אנחנו מדברים על אחדות. נפלט פה משהו שנצטרך לברר בינינו. אנחנו לא בעד שיח של שנאה. עוד לא דיברתי עם לפיד על העניין, אנחנו נלבן את זה – כי זה לא הסגנון שלנו".

מסתבר איפה שלא "נפלט פה משהו", 'כחול לבן' הרשמית מיישרת קו עם הקמפיין האנטישמי הזה ומממנת אותו.

גם חבר הכנסת יועז הנדל ממפלגתו של יעלון, הסתייג גם הוא מהסרטון ואמר ל'ערוץ 13', "אני לא אוהב את הסרטון. השפה שלי אחרת. יש לנו ויכוח ענייני עם החרדים בענייני דת ומדינה".

חבר הכנסת צבי האוזר, גם הוא מסיעת 'תלם', אמר ל'ערוץ 13', "איני רואה כל תוחלת בשיח המעורר ריב ומדון בין חלקי החברה הישראלית. כפי שאני מדגיש בכל הזדמנות האתגרים העומדים בפני מדינת ישראל מחייבים אחדות ולכידות חברתית שהם מרכיבי ליבה בחוסן הלאומי שלנו . ככלל, יש להתרחק משיח שנאה וזה נכון הן לאישים פוליטיים הן למנהיגי ציבור ורבנים והן לאנשי תקשורת".

ח"כ חילי טרופר מ'כחול לבן' הסתייג גם הוא מהסרטון ואמר בראיון למנדי גרוזמן ואלי ביתאן ב'כאן מורשת': "הבחנתי בבעייתיות בסרטון מיד כשצפיתי בו. אמרתי את דעתי ליאיר לפיד שאלו ביטויים לא ראויים".

למרות כל זאת, כל 35 הח"כים של 'כחול לבן' שותפים כעת לפרסום הקמפיין האנטישמי באמצעות מימון הקמפיין, כולל אחת שהיה מצופה ממנה יותר - חברת הכנסת "החרדית" עומר ינקלביץ', שאפילו לא פצתה פיה עד כה בעד או נגד הסרטון המביש שמזכיר ימים אפלים ונוטף ממנו ניחוח אנטישמי מובהק.

קמפיין אנטישמי מפלגת כחול לבן משה בוגי יעלון עומר ינקלביץ' בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד