י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הסב נרצח לפני 19 שנה

הותר לפרסום: זה הבחור שנרצח בפיגוע המזעזע

ברוך דיין האמת: הותר לפרסום כי החייל שנרצח בפיגוע הדקירה המזעזע שאירע בגוש עציון הוא דביר (יהודה) שורק בן ה-19 מהיישוב עפרה

הותר לפרסום: זה הבחור שנרצח בפיגוע המזעזע
החייל שנרצח צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: הותר לפרסום כי החייל שנרצח במהלך הלילה וגופתו אותרה הבוקר (חמישי) עם סימני דקירה על גופו באזור גוש עציון הוא דביר (יהודה) שורק הי"ד, בן 19, מהיישוב עפרה.

הנרצח הוא בנו של הוגה הדעות, הפובלציסט ועורך כתב העת 'השילוח', יואב שורק. סבו, בנימין הרלינג ז"ל, נרצח בסוכות תשס"א בהר עיבל.

למן שעות הלילה צח"י עפרה והמועצה האזורית מטה בנימין מטפלים בכל ההיבטים הקשורים לפיגוע. פרטים על מקום ההלוויה ומועדה יימסרו בהמשך.

דביר שורק הי"ד. צילום: באדיבות המשפחה

הרב שראל רוזנלבט, רב הישיבה שבה למד החייל, אמר לפני שעה קלה: "הוא היה אדם מיוחד מאוד. אוהב אדם עם עיניים טובות שחשב רק על לעשות טוב לאנשים אחרים. כל החברים שלו מאוד אהבו אותו. הם ישר הבינו שמשהו פה משונה".

הרב שלמה וילק, ראש הישיבה בה למד החייל הנרצח, אמר: "הוא הלך לירושלים לקנות מתנות לרבנים שלו ובדרך חזרה היה הפיגוע. הוא נמצא מחובק עם הספרים שקנה".

מישיבת ההסדר 'אור תורה מחניים' ע"ש רוברט מ. ברן מבית רשת אור תורה סטון נמסר: "אנחנו המומים וכואבים את הירצחו של דביר שורק הי"ד. דביר היה אדם האהוב על חבריו, תלמיד ירא שמיים וחבר שתמיד נרתם לעזור. אנחנו שולחים את תנחומינו ומחבקים את משפחתו וחבריו".

הרב כתריאל ברנדר, נשיא וראש מוסדות אור תורה סטון, שישיבת ההסדר 'אור תורה מחניים' נמנית עם מוסדותיה מסר: "רשת אור תורה סטון אבלה יחד עם שאר עם ישראל על הרצח הנפשע של דביר שורק הי"ד, תלמיד ישיבת ההסדר 'אור תורה מחניים'. דביר היה תלמיד ישיבה האהוב על כל חבריו ורבניו, וגם רציחתו הגיעה בשעה שהתנדב לטובת הישיבה בה למד, כאשר נסע לרכוש ספרים לטובת מוריו וחבריו. אנחנו שולחים את תנחומינו הכנים למשפחה ולחבריו ונהיה לצידם ככל שידרש".

תגובת היישוב עפרה על רצח דביר שורק הלילה: "בית עפרה אבל עם הירצח דביר יהודה שורק הי"ד. דביר היה בחור מתוק, בן 19, שנרצח בדמי ימיו ע"י רוצחים בני עוולה בדרכו לישיבה מירושלים.
דביר היה נער תמים, טוב לב, בעל עיניים טובות ונפש עמוקה ומיוחדת.

אנו מחבקים בשעה קשה זו את משפחת שורק, יואב רחל והאחים- משפחה מיוחדת, של אנשי ספר, יצירה ואומנות. משפחה שלצערנו למודת שכול. סבו של דביר, הרב בנימין הרלינג הי"ד נרצח בשנת 2000 בפיגוע רצחני בהר עיבל.

אנו בעיצומו של מאבק לאומי על קיומה של מדינת ישראל. במאבק זה אויבינו משתמשים בכלי מתועב של רצח שמטרתו להחליש אותנו, בתקווה שיצליחו לגרש אותנו מכאן. הם רוצחים, ואנחנו בונים. זו המשוואה הציונית מאז ומעולם. הם מנסים לגרש אותנו אך אנחנו נעמיק שורשים.

ערב תשעה באב, החורבן הפרטי מתערבב עם החורבן הלאומי. מתוך הכאב הגדול שכואב עכשיו לכולנו יש לנו הזדמנות להניח את המריבות והמחלוקות בצד ולהתאחד מתוך הבנה שאחרי הכל אנחנו כאן עם אחד. בבניין ירושלים ננוחם".

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים

פיגוע עופרה ברוך דיין האמת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד