י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מעל 100 קרבנות

וּבִעַרְתָּ הָרָע מִקִּרְבֶּךָ: אוריה בן ה-26 יואשם בעבירות תועבה

מעל 100 קרבנות: אוריה עסיס, בו 26, חובש כיפה - יואשם בביצוע מעשים חמורים בעשרות ילדות ונערות תוך שהוא מתחזה לשוטר, חייל ועוד; הכל בשביל שיוכל לבצע את זממו • 'בחדרי' עם כל הפרטים על הסיפור רחב ההיקף ועל ההתעללות הבלתי נתפסת במספר רב של קרבנות

וּבִעַרְתָּ הָרָע מִקִּרְבֶּךָ: אוריה בן ה-26 יואשם בעבירות תועבה
שולחן מחשב צילום: unsplash

כשלושה שבועות לאחר מעצרו של אוריה עסיס, בן 26 תושב עמנואל חובש כיפה, יוגש בתחילת שבוע הבא כתב אישום נגדו על שורה ארוכה של עבירות תועבה.

עסיס נעצר לאחר חקירה של יחידה 105 בלהב 433, בחשד לביצוע שורה ארוכה של עבירות חמורות בקטינות, חלקן ברשת, עבירות רבות בתחום הצניעות וכן איומים ועבירות נוספות. מי שהגישה את הצהרת התובע אתמול (רביעי), היא מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה.

מדובר בחקירה סמויה שארכה מספר שבועות ובמהלכה נאספו ראיות כנגד החשוד שפעל, משך שנים, ברשת האינטרנט באמצעות רשתות חברתיות תוך התחזות לאחר. החקירה לוותה לכל אורכה על ידי מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה. עם מעבר החקירה לגלויה, עסיס נחקר בחשד לביצוע שורה ארוכה של עבירות בקטינות ברשת, עבירות מחשב וכן עבירות נוספות.

מדובר בתיק רחב היקף עם מספר רב של נפגעות, במסגרתו איתר וחקר הצוות החוקר כ-105 קרבנות, מרביתן קטינות שעל פי החשד החשוד יצר עמן קשר וביצע במרביתן עבירות חמורות בתחום הצניעות. "מהחקירה עלה דפוס פעולה מתוחכם ושיטתי בו פועל החשוד" נמסר מהמשטרה.

אולם לא כל העבירות מייחסות לו את ביצוען ברשת האינטרנט, וחומר החקירה מייחס לעסיס גם עבירות חמורות כלפי עשרות קטינות שאת חלקן פגש בפועל. מעצרו הוארך מעת לעת על ידי בית המשפט שהתייחס בהחלטותיו לחומרת החשדות. "מדובר בפרשה חמורה באופן שקשה להפריז בו, אשר נחקרת באופן יסודי ביותר על ידי המשטרה.. בחקירה שכזו אין לכופף את ידה של המשטרה, אשר נלחמת עתה, כפי הנראה, רק בקצה הקרחון".

החקירה נפתחה בעקבות דיווחים שהתקבלו במוקד 105 בנוגע לחשוד המנסה לאתר וליצור קשר עם קטינות באמצעות הרשת. על פי החשד, פעל החשוד במשך תקופה ארוכה על מנת לאתר קטינות ברשתות חברתיות וליצור עימן קשר, כשהוא פונה אל הקטינות בתואנות שונות, תוך שימוש בזהויות, בדמויות ובכינויים מגוונים. לאחר שביסס את הקשר עם הקטינות, נהג החשוד לשדל את אותן לשלוח לו תמונות וסרטונים אינטימיים.

החשוד אוריה עסיס התחזה בזהויות רבות בהסתייעות אפליקציות חברתיות להעברות מסרים ובמספרים אפליקטיביים שנחזים להתקשרויות מחו״ל. החשוד הובא אתמול לבית משפט השלום בראשון לציון להארכת מעצר במהלכה הוגשה נגדו כאמור הצהרת תובע של מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה.

יחידה 105 פועלת להגנה על ילדים ונוער ברשת האינטרנט. ביחידה פועל, בין היתר, מוקד 105- המוקד הלאומי להגנה על ילדים ונוער ברשת. המוקד משלב פעילות כלל ממשלתית למלחמה באלימות רשתית של שוטרים לצד נציגי משרדי ממשלה: המשרד לביטחון פנים, משרד החינוך, משרד הבריאות, משרד המשפטים ומשרד הרווחה. המוקד מעניק שירות הוליסטי לציבור בתחום עיסוקה של היחידה. במסגרת יחידה 105 פועלים מפלג חקירות ומפלג מודיעין המפעילים כלים טכנולוגים מתקדמים לאיתור ואכיפה כנגד עבריינים המבצעים עבירות כלפי קטינים ברשת האינטרנט.

וביערת הרע מקרבך אוריה אליהו עסיס יחידה 105 פגיעה בקטינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד