י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
לקחו את הסרט צעד קדימה

שדדו את המטבעה ונמלטו עם 2.5 מיליון דולר

האם שני גברים החליטו לקחת את הצפייה בסדרת טלוויזיה צעד אחד קדימה? הם שדדו מהמטבעה הלאומית במקסיקו שלל בשווי של יותר מ-2.5 מיליון דולר 

שדדו את המטבעה ונמלטו עם 2.5 מיליון דולר
רכב המשטרה בו נסעו השודדים צילום: קרדיט: גלובל ניוז

לקחו את הסרט צעד קדימה? האתר 'coinwik' מדווח כי לפני יומיים (שלישי) במקסיקו סיטי, שני גברים (אחד מהם חמוש) שדדו סניף של המטבעה הלאומית 'קאסה-דה-מונדה', ונמלטו עם שלל בשווי של יותר מ-2.5 מיליון דולר מטבעות זהב וחפצי ערך אחרים. מדובר בצעירים שצפו בסדרת טלוויזיה בה מוצג תרחיש דומה למדי.

אורטה מרטינז, מפקד המשטרה במקסיקו סיטי, סיפר כי הגנבים השתלטו על מאבטח שעמד בכניסה ולקחו לו את הנשק. לאחר מכן, אחד מהם פנה היישר לכספת פתוחה במתקן, שם הכניס 1,567 מטבעות זהב לתרמיל לפני שעזב . בנוסף, הם הצליחו לקחת גם שעונים ופריטים אחרים בעלי ערך.

המטבעות הגנובים הם Centenarios, סוג מטבע זיכרון שהונפק במקור בשנת 1921 לרגל 100 שנה לעצמאות מקסיקו מספרד. בשנת 1931 הופסק היצור שלו, אך הוא התחדש בשנת 1943 בגלל הביקוש העממי, והוצא מדי שנה מאז. 

כך נראים המטבעות שנגנבו. צילום: ויקיפדיה


צדו האחד של המטבע כולל את אנדרטת "מלאך העצמאות" האייקונית הממוקמת במרכז העיר מקסיקו, עם הר הגעש Iztaccihuatl ו Popocatepetl ברקע, ובצד השני מופיע הנשר המפורסם של מקסיקו.

המטבע מורכב מ-90% זהב טהור ושוויו של כל מטבע הוא 1,800 דולר. זה הופך את הגניבה של יום שלישי לגניבה בשווי של כ- 50 מיליון פזו, או 2.82 מיליון דולר. הרשויות במקסיקו בודקות את האפשרות שלגנבים הייתה עזרה מבפנים.

מלבד השוד ביום שלישי, אותו סניף הותקף במהלך שיפוצים ביוני 2018 כאשר ארבעה חמושים פרצו למקום וגנבו תערובת של מטבעות כסף וזהב בשווי של כשלושה מיליון פזו או 152,592 דולר.

ביום חמישי, 25 ביולי, קבוצה חמושה של ארבעה גברים גנבה זהב ומתכות יקרות אחרות שהיו בדרכם לציריך וניו יורק, משדה התעופה הבינלאומי בסאו פאולו-גארולוס.
הגניבה הוערכה ב-30 מליון דולר.

הגנבים נהגו ברכב שהוסב לרכב משטרה, והצליחו לעקוף בדרך זו את האבטחה. הם לקחו שני עובדים מנמל התעופה כבני ערובה, ותקפו מסוף מטען, שם הם הכריחו את העובדים להעמיס את המתכות היקרות על המשאית. במצלמות האבטחה נראים ארבעת הגברים יוצאים מהרכב, כאשר לפחות אחד מהם אוחז ברובה גלוי לעין. בדיווחים קודמים נאמר כי הקבוצה כללה שמונה תוקפים.

שוד מקסיקו סיטי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד