י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
ציוד במאה אלף ש"ח

בנו של הדיין השקיע במעבדת סמים שנתפסה מוקדם מהצפוי

כתב האישום שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', מביא לפרטי פרטים את סיפורם של שלושה חשודים משכונת רמות פולין בירושלים שיחד הקימו מעבדה בעלות של 100,000 ש"ח בתוך בניין מגורים, תוך שהם מתחזים לשוכר פיקטיבי • כתב האישום מייחס לארבעתם קשירת קשר לביצוע פשע וגידול ייצור והכנת סמים

בנו של הדיין השקיע במעבדת סמים שנתפסה מוקדם מהצפוי
משטרת ישראל

כשבועיים וחצי לאחר מעצרו של דוד, בנו של דיין בדימוס, הוגש כתב אישום נגד ארבעה חרדים תושבי שכונת רמות פולין בירושלים, על כך שהקימו מעבדה לגידול קנביס במקלט בניין של אחד מהם.

מהפרטים של כתב האישום שהגיעו ל'בחדרי חרדים' עולה, כי דוד (46), המבוגר שבחבורה, הוא זה שהשקיע את הכסף לבניית מעבדת הסמים, וכן פעל שהמקלט יושכר ל"הרב אברהמי", שם בדוי.

דבר מעצרם פורסם ב'בחדרי חרדים' בסמוך להארכת מעצרם של השניים הראשונים, דוד וגלעד (35) שבמקלט הבניין בו הוא גר, גידלו את מעבדת הסמים. אך בסוף השבוע חלה התפתחות בחקירה, עם מעצרו של אריאל בן ה-18 ומעצר שלושתם הוארך.

היום (חמישי) הגישה יחידת התביעות של משטרת ישראל, כתב אישום נגד השלושה דוד, גלעד ואריאל וכן נגד פנחס בן ה-20, ארבעתם תושבי השכונה. כתב האישום מייחס לארבעתם קשירת קשר לביצוע פשע וגידול ייצור והכנת סמים. מהפרטים שנמסרו ל'בחדרי', עולה כי ארבעת הנאשמים צפויים להשתחרר היום.

על פי כתב האישום, ארבעת הנאשמים נפגשו מספר פעמים והחליטו להקים מעבדת סמים. דוד רכש ציוד מעבדה כדי לגדל את הסמים ועל פי כתב האישום הוא היה בשווי של כ-100,000 ש"ח. בהמשך פנה גלעד ליצחק, ראש הוועד בבניין בו הוא מתגורר וביקש לשכור את המקלט, אך זה סורב בטענה כי ומדובר במקלט ציבורי המשמש את הדיירים לשעת חירום.

למרות אי הסכמות ראש הוועד, תכולת המקלט פונתה ויצחק פנה לדוד והתלונן על כך שהם פינו את הציוד של דירי הבניין. דוד הציע לו שייעתר לבקשת "חברו" וישכיר לו את המקלט, תוך תנאי עם השוכר לפיו עד ראש השנה יפנה מהמקלט את כל הציוד - וראש הועד הסכים.

כשעה וחצי לאחר מכן, הגיע דוד לבית המשכיר יצחק עם חוזה מוכן, כאשר שמו של השוכר מופיע בשם "הרב נתן אברהמי" כולל מספר תעודת זהות, שם ומספר שהתברר למפרע כפיקטיבי. למעמד החתימה הגיע דוד עם אדם נוסף, שהוא כביכול היה השוכר שהתחזה בשם הרב אברהמי כאמור.

בתום חתימת החוזה, החליף דוד את מנעול המקלט, ובהמשך גידל יחד עם גלעד, אריאל ופנחס, 38 שתילים של קנביס במשקל כולל של כחצי קילו. המשקל הנמוך יחסית של הסמים, הוא עקב כך שהמעבדה אותרה על ידי המשטרה כחודש וחצי לאחר הקמתה.

מכתב האישום שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' עולה, כי במהלך מעצרו של ג' במגרש הרוסים, הציע לא' בן ה-18 לקחת על עצמו את האשמה, ובתמורה יממן לו את ההגנה המשפטית.

הפרקליטים עו"ד רועי אטיאס ועו"ד שלום בן שבת, שייצגו שניים מהעצורים, אמרו ל'בחדרי חרדים' כי "מדובר בצעיר אחד בלבד מהחבורה, שגידל כמה עציצים מזעריים ולא בשום מעבדה".

עו"ד רועי אטיאס

לטענתם, "טענות לציוד יקר ערך הן שקריות ומגמתיות. אגב אותו צעיר חובבן ניסה לגדל ללא הצלחה, משום שבפועל לא הופק אפילו מיליגרם אחד של קנאביס. הגיע הזמן שהמשטרה תפסיק להיטפל ולעשות כותרות מזוטי הדברים ותמשיך לטפל בדברים החשובים באמת".

עו"ד שלום בן שבת

עו"ד עופר רשו, פרקליטו של דוד אמר ל'בחדרי חרדים': "מרשי שוחרר כבר במעמד הגשת כתב האישום. מדובר בצעד חריג מאוד ואני מודה לבית המשפט הנכבד על הבנת התמונה המלאה. מרשי מכחיש בתוקף את המיוחס לו וכל משפחתו תומכת בו. אני משוכנע כי צדקתו תצא לאור בהקדם".

גידול סמים מעבדת סמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד