י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
חורבן ירושלים

סערה: נשיא המדינה הזמין לאירוע לימוד 'רבה' קונסרבטיבית

נשיא המדינה רובי ריבלין נוהג לערוך מדי שנה אירוע לימוד לכבוד תשעה באב בהשתתפות נציגים מהתנועה הרפורמית והקונסרבטיבית • גפני: "נשיא המדינה צריך להיות גורם מאחד ולא גורם מפלג ובוודאי בערב תשעה באב" 

סערה: נשיא המדינה הזמין לאירוע לימוד 'רבה' קונסרבטיבית
ריבלין צילום: הדס פרוש / פלאש 90

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, נוהג לקיים מדי שנה בבית הנשיא, 'יום לימוד מיוחד' לכבוד תשעה באב. דא עקא, ריבלין לא מחמיץ את ההזדמנות לנגח בקודשי ישראל אפילו בימים חשובים לעם היהודי כימים אלו.

ביום לימוד מיוחד לכבוד תשעה באב שערך ריבלין בבית הנשיא, השתתפה 'רבה' קונסרבטיבית. באירוע השתתף גם הרב דוד סתיו מארגון 'צהר'.

יו"ר 'דגל התורה' חה"כ משה גפני הגיב לאירוע, ואמר "האם אנחנו מוזמנים, ואם לא מדוע? נשיא המדינה צריך להיות גורם מאחד ולא גורם מפלג ובוודאי בערב ט' באב".

כזכור, אין זו הפעם הראשונה בה ריבלין מזמין נציגות רפורמית וקונסרבטיבית לאירועי דת. בשנת תשע"ה הזמין ריבלין לאירוע את ה'רבה' הרפורמית חיה רואן. לביקורת על כך הגיב ריבלין כי בית הנשיא אינו בית של מאבקים ומלחמות אלא בית של שיח בית שנותן ביטוי למגוון הדעות. בשנת תשע"ו הזמין ריבלין לאירוע את ה'רבה' דליה מרקס, ובשנת תשע"ח הזמין ריבלין לאירוע את הרב הקונסרבטיבי דוב חיון ואת ה'רבה' הרפורמית טליה אבנון בנבנישתי. כמו"כ, גם לטקסי הדלקת נרות חנוכה בבית הנשיא מזמין ריבלין נציגים של התנועות הקונסרבטיביות והרפורמיות.

תשעה באב רפורמים קונסרבטיבים ראובן רובי ריבלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד