י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לא שוכחים ולא סולחים

נאצי בן 92 יעמוד לדין: "חששתי לחיי"

הרשויות בגרמניה מדווחות כי נאצי בן 92 החשוד במעורבות ברצח של למעלה מחמשת אלפים יהודים, יועמד לדין • הוא טוען להגנתו: "שיתפתי פעולה כי חששתי לחיי"

נאצי בן 92 יעמוד לדין: "חששתי לחיי"
מחנה ריכוז צילום: Rachael Cerrotti/Flash90

עדיין לא הסתיימה הנקמה: האתר הגרמני Die Welt מדווח, כי הרשויות בגרמניה פועלות להעמיד לדין אזרח גרמני בן 92 ששירת במחנה הריכוז 'שטוטהוף' בזמן השואה. על פי הדיווח, אדם ששמו "ברונו ד." יועמד לדין בעוד כחודשיים לאחר שזוהה בתור אחד השומרים במחנה הריכוז. הוא מואשם בקשר ישיר לרציחתם של 5,230 אסירים ששהו ב'שטוטהוף' בזמן ששירת שם.

בריאיון לאתר Die Welt, טען הנאצי להגנתו, כי לא הייתה לו ברירה אלא לשרת במחנה הריכוז. לדבריו, הרשויות באותה תקופה גייסו אותו ליחידת ה-SS-Totenkopfsturmbahn  בגלל בעיה רפואית ממנה סבל והסיבה היחידה ששיתף פעולה הייתה בגלל שחשש לחייו. כמו כן, הוא אישר שהיה עד לסבל הנוראי של האסירים, אך הוא לא יכול היה לסייע להם, שכן "היו מביאים מישהו אחר" במקומו.

כזכור, בעזרתו של אפרים זורוף (מנכ"ל מרכז ויזנטל בירושלים), התחוללה רפורמה, לפיה כל אדם שזוהה כשומר במחנות הריכוז או כחייל ביחידות המוות, ניתן להעמידו לדין גם היום ועל פי אמנה זו, ניתן להעמיד את ברונו לדין.

מחנה הריכוז 'שטוטהוף' הוקם בסמוך לעיר דנציג (גדנסק של ימינו) אשר בצפון פולין. המקום הפך למחנה ריכוז בשנת 1942 ופעל במשך 3 שנים עד לשחרורו על ידי הצבא הסובייטי. עד אז, שהו במקום כ-110 אלף אסירים מרחבי אירופה ומתוכם נרצחו, על פי ההערכות, בין 63 אלף ל-65 אלף אנשים, כולל 28 אלף יהודים.
שואה נאצים העמדה לדין גרמניה מחנה ריכוז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד