י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
זלדה' לא הגיבה'

תלונה הוגשה נגד תחנת הרדיו ואולצה להתנצל

רדיו קנדי נאלץ להתנצל בגלל ששידר באחת התוכניות הפופולריות שלו, "הערות פוגעות ומפלות באופן מופרז וסטריאוטיפי שלילי מדי על מוסלמים", כך על פי התלונה

תלונה הוגשה נגד תחנת הרדיו ואולצה להתנצל
אולפן. אילוסטרציה צילום: pixabay

תחנת רדיו יהודית בטורונטו שבקנדה, הפרה את חוקי השידור כאשר שידרה תוכנית על מוסלמים והעירה הערות "פוגעות" ו"מפלות" על מהגרים מוסלמים, דבר שהביא למועצת הרדיו לנקוט נגד התחנה בצעדים, בהם התנצלות פומבית בשידור חי בתוכנית הקרובה.

בהחלטה שהתקבלה ב-31 ביולי, מועצת השידור הקנדית (CBSC) מסרה, כי תחנת הרדיו CHIN הרב-תרבותית של טורונטו הפרה את האתיקה הקנדית, "קוד האתיקה וקוד התייחסות הוגנת". בגלל "הערות פוגעות ומפלות באופן מופרז וסטריאוטיפי שלילי מדי על מוסלמים". הדברים נאמרו בתוכנית של "זלדה", תוכנית על התעניינות יהודית במה שקורה מסביב, שמשודרת ב-CHIN כבר יותר משלושים שנה.

בראיון עם מאזינים צעירים, הם הביעו תמיכה במעשיו ובמדיניותו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, "והביעו דאגה מרעיונות סוציאליסטיים וגלובליסטים המשתלטים על ארה"ב", כך על פי התלונה.

בשלב מסוים, הדיון היה על ההגירה האסלאמית בארה"ב. אחד המאזינים אמר בשידור: "כשאתה מקבל דמוגרפיה איסלאמית אתה רואה עלייה באנטישמיות וזה משהו שמקובע בדת האיסלאם, בדיוק כמו שהם אנטי-נוצרים, אז זה בדיוק מה שאתה רואה כתוצאה מהגירה איסלאמית, זה מה שקורה כשההגירה לא ערוכה להבין ולקבל אנשים שמגיעים לכאן".

המתלונן לרשות הרדיו כינה את ההערות "נגד הגירה".

רשות הרדיו CBSC פרסמה, כי ההערות "אינן מהוות פרשנות פוליטית הוגנת, שכן ברור כי הן חלות ללא יוצא מן הכלל על כל המוסלמים. למעשה, המאזין טען שדת האיסלאם למעשה מסמלת אנטישמיות והיא אנטי-נוצרית, הדעה שהובאה הייתה חד משמעית בכך, שנוצרה בה ללא יוצא מן הכלל שדת האסלאם מחדירה אנטישמיות והיא אנטי-נוצרית".

ההצהרות מהוות "סטריאוטיפ שלילי מדי על מוסלמים, בנוסף הן לא נכונים עובדתית, כאשר האשמה היא נגד קבוצה שלמה של אנשים ללא יוצא מן הכלל, כמו במקרה של תוכנית זו, אז הצהרה כזו לא תהיה מקובלת." כך נאמר בהצהרה של רשות הרדיו. כך דווח האתר CJN

הרשות גם מצאה כי התוכנית "לא איזנה את הדיון בשום דרך, היא מעולם לא ניסתה למתן את הדעות שהביעו, ולמעשה, היא הסכימה מכל הלב עם כל הפרשנויות, ונראה שהיא מעודדת את הבעתן של דעות מפלות בצורה מופרזת ללא יוצא מן הכלל" נאמר בהצהרה.

רשות השידור חייבה את התחנה לשדר התנצלות בשידור חי, כולל בתוכנית של "זלדה" שם נאמרו הדברים.

מגישת התוכנית "זלדה" שמשודרת שישה ימים בשבוע, לא החזירה תגובה לכלי התקשורת שפנו אליה.

תחנת רדיו התנצלות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד