י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
עם כל הברען והחמימות

בסלאנים נפרדו מהמשגיח האהוב: "חייל נאמן"

רבי דוד יעקב גולינסקי זצ"ל - משגיח ישיבת 'באר אברהם' סלאנים, שנפטר לאחר מחלה קשה וקצרה בשבועות האחרונים בגיל 63, הובא למנוחות בהשתתפות מאות תלמידים • 'בחדרי חרדים' עם תמונות וסיקור מדבריו של הרבי מסלאנים

בסלאנים נפרדו מהמשגיח האהוב: "חייל נאמן"
הלווית רבי דוד יעקב גולינסקי זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

מאות מחסידי סלאנים ומאות בוגרי הישיבה, ליוו למנוחות את המשגיח הוותיק בישיבת 'באר אברהם' הגאון החסיד רבי דוד יעקב גולינסקי זצ"ל, שנפטר לאחר מחלה קצרה והותיר את תלמידיו באבל כבד.

האדמו"ר מסלאנים ספד לו מרורים במסע הלוויה ול'בחדרי חרדים' הגיעו הדברים, "רבי דוד עולה עכשיו, לעולם העליון ששם זה עולם ישר. צריך לזכור שר' דוד, היה שליח של הרבי זצ"ל שאמר לו לפני ההסתלקות, 'לכו תבנו מוסדות חדשים, לכו תבנו מוסדות' (געהייט בוייעהט א קומפאניה), וזה היה נראה אז כמו חלום ור' דוד העביר את הדברים עם כל הברען והחמימות, הוא עשה את הכל, וכל מה שנעשה ונבנה עד היום הוא היה השליח להביא את זה, הכל - המוסדות, הישיבה והשטיבלאך, הכל מאותה שליחות".

"שאלו אותי פעם אם אפשר לסמוך על ר' דוד ועל השליחות שלו, אמרתי לו שלר' דוד אין פרנסה, אבל אם היו נותנים לו מיליון דולר, הוא לא ישנה אות אחת ממה שהרבי זצ"ל אמר לו, זה נקרא שומר אמונים".

הרבי מסלאנים המשיך וספד, "אחר כך הוא עבר לישיבה, הוא הכניס כאלו כוחות בישיבה עם כזו מסירות, עם כזו אהבה, הוא היה משגיח בישיבה ותמיד עמד בצד, אף פעם הוא לא בלט, תמיד הכניע את עצמו לכל התלמידים, הוא היה חבר של הבחורים והיתה לו עליהם השפעה. היינו יושבים באסיפות, הוא אף פעם לא פתח את פיו, אף פעם הוא לא אמר דעות, תמיד הקשיב, אבל מתי שביקשו והטילו עליו דברים, הוא היה החייל שנעמד לבצע בלי שאלות על הצד הטוב ביותר, גם כשהיו שינויים, הוא תמיד עמד וביצע כמו חייל. והוא אכן זכה וראה פירות מתוקים".

"יש ישיבות שהזמן מסתיים כבר בפורים, שנה אחת חל ר"ח ניסן ביום שלישי ורצו לנסוע לשבת לפני פסח עם הבחורים למירון, ופחדתי לנסוע, כי יחזרו במוצ"ש וזה יהיה סוף זמן והכל יתבטל, והוא ענה לי שיהיה סדר רגיל והכל יהיה בסדר, וכך היה, יום ראשון ושני הכל התנהל כרגיל, הוא מילא את תפקידו בנאמנות", ביכה הרבי את החסיד הנאמן.

"ר' דוד ע"ה, הוריד והנמיך עצמו לבחורים חלשים להחיות לב נשברים ולהחיות לב נדכאים, הוא כל כך הכניע את עצמו אליהם, יש כאלו שחייבים לו את חייהם, וכשהם היו צריכים כסף הוא היה נותן מכספו האישי לכל אלו".

"ועכשיו רבי דוד, אתה עולה למעלה לעולם האמת, תעלה לרבי זצ"ל ותאמר לו קיימתי את השליחות שלך! וכמו שזכית לשרת אותו כאן - תזכה לשרת אותו שם ותהיה מליץ יושר על המשפחה, על האלמנה, על אמך שתחי', על תלמידי הישיבה, על החברים, על הידידים שלך שכל כך אהבו אותך אהבת נפש, ותבקש רחמים על כל כלל ישראל, וה' יעזור שיהיה סוף וקץ לכל צרותינו וימי בין המצרים יתהפכו לטובה עלינו ועל כל ישראל בב"א", סיים הרבי לקול בכיים של החסידים.

 

רבי דוד יעקב גולינסקי הרבי מסלאנים הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד