י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
39 ימים לפתיחת הקלפיות

הפער נשמר; סקר חדש: 'הליכוד' 32, ש"ס 8

סקר חדש שיתפרסם מחר רשמית, עדיין לא מעודד אף לא אחת מהמפלגות שרצות לכנסת ה-22 • למרות התחייבותו של נתניהו השבוע להקים ממשלת ימין אין לכך עדיין כיסוי בשטח • ליברמן נחלש מעט • אהוד ברק נותר מחוץ לכנסת • 'הימין המאוחד' יציב • התוצאות המלאות

הפער נשמר; סקר חדש: 'הליכוד' 32, ש"ס 8
פתקי הצבעה בקלפי צילום: באדיבות המצלם

הסיבוב השני של בחירות 2019 הולך ומתקרב, וגם השבוע, כך נראה, להבטחות של ראש הממשלה בנימין נתניהו כי יקים קואליציית ימין - אין כיסוי בשטח.

על פי הסקר השבועי של מכון סמית' בהנהלת רפי סמית', שהופק עבור תוכניתו של ניסים משעל ברדיו '103fm', הפער בין 'הליכוד' ל'כחול לבן' נשמר ועומד על שני מושבים. שתי המפלגות התחזקו במנדט אחד: הליכוד מגיעה ל-32 מנדטים בסקר ו'כחול לבן' ל-30.

בגזרת הימין, ממשיכה מפלגת 'הימין המאוחד' בראשות איילת שקד לאחוז ב-10 מנדטים, כך אילו הבחירות היו נערכות היום. אביגדור ליברמן נחלש במנדט אחד מהסקר של השבוע שעבר ומגיע ל-9 מושבים בכנסת הבאה. עם זאת, הוא מוסיף לשמש לשון מאזניים, כאשר לגוש הימין בלעדיו יש 57 מושבים בלבד.

בסיעות החרדיות לא נראה כל שינוי: על אף הפרסום על אודות המלצות המשטרה בעניינו של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, עומדת 'יהדות התורה' על נתון קבוע בסקרים שעורך מכון סמית ומקבלת גם הפעם 7 מנדטים. ש"ס שומרת על כוחה הנוכחי בכנסת ומקבלת בסקר 8 מנדטים.

בצד השמאלי של המפה אין שינוי מהשבוע שעבר: 'העבודה-גשר' בראשות עמיר פרץ ואורלי לוי-אבקסיס לא ממריאה ונותרת עם 5 מנדטים, 'המחנה הדמוקרטי' בראשות ניצן הורוביץ, סתיו ספיר ואהוד ברק, נשאר אף הוא עם 8 מושבים בלבד - מרחק שני מנדטים מכניסה של אהוד ברק לכנסת, שכן הוא מוצב במקום העשירי. 'הרשימה הערבית המשותפת' נותרת אף היא על 11 מנדטים.

עורכי הסקר מציינים כי שתי מפלגות בלבד, שלהן הצביעו יותר מאחוז מהמשיבים: 'זהות' של משה פייגלין עם 1.8 אחוזים, ו'עוצמה יהודית' בראשות איתמר בן גביר, שמקבלת, על פי הסקר, 1.5 אחוזים מהקולות. האם למפלגות האלה סיכוי לעבור את אחוז החסימה? בשבועות הבאים נעקוב אחר המגמה שלהן בסקרים.

סקר 103fm בוצע, כאמור, על ידי מכון סמית בהנהלת רפי סמית. הוא נערך בשיטות סטטיסטיות מקובלות בשילוב של פאנל אינטרנטי וראיונות טלפוניים בשעות היום והערב, בקרב 650 איש/ה כמדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל (גילי 18 ומעלה).

טעות הדגימה עומדת על 3.9 אחוזים, ושיטת הדגימה היא אשכולות דו-שלבי (מספר המתבקשים להשתתף עמד על 4,498 בני אדם).

התוצאות המלאות, הניתוחים והפרשנויות, יינתנו מחר (שישי) בשעה 09:00 בתוכניתו של העיתונאי והסופר ניסים משעל ברדיו 103fm.

סקר מנדטים רדיו 103 FM בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד