י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"סוכל פיגוע גדול"

4 מחבלים חמושים ניסו לחדור וחוסלו • צפו

בליל שבת נהרגו ארבעה מחבלים מאש צה"ל לאחר שניסו לחדור לישראל מרצועת עזה דרך גדר המערכת כשבידיהם רובים, רימונים ומטול RPG 

4 מחבלים חמושים ניסו לחדור וחוסלו • צפו
הנשק שהיה בידי המחבלים צילום: דובר צה"ל

תצפיתניות של צה"ל זיהו ארבעה מחבלים אשר התקרבו לגדר המערכת בדרום רצועת עזה. המחבלים היו מצוידים ברובי קלצ׳ניקוב, רימוני יד ומטול RPG.

"האירוע מתחיל בארבע לפנות בוקר, בעירנות של תצפיתניות שמזהות תנועה של ארבעה חמושים בתנועה מבצעית", מסביר דובר צה״ל, תא״ל רונן מנליס.

לוחמי צה"ל מחטיבת גולני, שנערכו לאירוע בעקבות הזיהוי, פתחו באש לאחר שאחד המחבלים חצה את הגדר - והרגו אותם. "אחד המחבלים חצה לשטחנו ונורה, ושלושה נהרגו על קו הבטונדה בגדר טווח אפס", מסביר דובר צה״ל.

הציוד שהיה בידי המחבלים

"האופן שבו הגדוד נערך מביאה לסיום האירוע בפעולה מהירה. יש פה אירוע טוב של סיכול פיגוע במרחב הגדר, תצפיתניות בעירנות גבוהה - האפשרות שיהיו אירועים נוספים כאלה - נלקחה בחשבון״, מצהיא תא״ל מנליס".

"החולייה שאחננו מוצאים, חולייה אחת שכולה חמושה בנשקים מסוג קלצ׳ניקוב, ותיקים עם ציוד שנועד לחצות את הגדר, חטיפי אנרגיה ותמרים לאפשרות של שהייה מסוימת, RPG רימונים וצינור. כמו כן נמצא גם תיק רפואי שכרגע אנחנו בוחנים על מנת להבין אם לשימוש לעזרה הראשונה שלהם או משה אחר".

"סוכל פה פיגוע גדול מאוד. הפיגוע שלא ניתן לקבוע אם נועד לפגוע בחיילים או אזרחים, אבל זה פיגוע גדול שסוכל בגדר", הוא מדגיש".

הציוד שהיה בידי המחבלים

"במהלך סיכול הפיגוע בוצע ירי טנק לתוך המרחב, ארבעת המחבלים לובשים מדים מאולתרים - הם לא כולם מאותה חולייה עם אותו ציוד: כל אחד לובש מדים המורכבים מחלקים שונים. ״אנחנו מבינים שעם ציוד כזה והעירכות כזאת, זה לא משהו שמחליטים בשבע בערב ויוצאים לדרך, זה משהו שמתכננים".

"היה פה סיכול של פיגוע גדול מאוד - אנחנו בימים מאוד רגישים גם סביב האירועים באיו״ש גם בעזה, כל תשעה באב, חג הקורבן - הפעולה של גדוד 12 וגדוד 82 משיגה את מטרתה ומונעת את הפיגוע".

"בניגוד לאירוע שהוא אירוע בודד שבן אדם מחליט על דעת עצמו, מדובר פה בתשתית מאורגנת. האחריות ברצועת עזה מוטלת על הריבון - על החמאס. הציפייה מחמאס שישלוט באירועים וימנע אותם, ולכן הוא אחראי למה שקורה ברצועה בהיבטים האלה".

גדר המערכת רצועת עזה גבול רצועת עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד