י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"ראוי להימנע כל השנה"

הר הבית נפתח מחדש; הראשל"צ קורא לאסור

המשטרה סגרה לזמן קצר את הר הבית ליהודים ועוררה גל תגובות מצד אנשי ימין • הרב הראשי לישראל הגר"י יוסף בירך על ההחלטה: "ראוי שתימנע עליית יהודים לאורך כל השנה" • שׁוּעָלִים הִלְּכוּ בוֹ: כרזת ענק ועליה תמונת מחבל נתלתה בתוך הר הבית • 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים

הר הבית נפתח מחדש; הראשל"צ קורא לאסור
הרב יצחק יוסף צילום: איציק בלניצקי

לפני שעה קלה (ראשון) נפתח הר הבית מחדש למבקרים יהודים, כך הודיעה משטרת ישראל. זאת למרות העימותים בין המוסלמים לכוחות הביטחון.

מאז שעות הלילה מתרחשות מהומות אלימות בהר, והם אלו שהובילו להחלטת המשטרה לאסור עליית יהודים. לא ברור מה הוביל להחלטה להתיר. מחמת המהומות ארבעה שוטרים נפצעו באורח קל, והסהר האדום מדווח על ארבעה-עשר פצועים פלסטינים.

בנוסף, צעיר יהודי בן 18 נפצע מוקדם יותר באורח קל עד בינוני ברחוב הגיא לאחר שהוכה באמצעות בקבוק זכוכית. לפי עד ראייה פלסטיני, התוקפת היא אשה פלסטינית.

חובש רפואת חירום במד"א, אברהם אלוש, סיפר: "כשהגענו למקום הייתה המולה רבה. ראינו צעיר כבן 18 עם פציעות, ככל הנראה מבקבוק זכוכית שפגע בו. ביצענו בדיקות רפואיות, הוא היה בהכרה מלאה, ומיד הענקנו לו טיפול רפואי שכלל חבישות ועצירת דימומים. העברנו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו לבי"ח כשהוא במצב קל עד בינוני".

ראש הלשכה המדינית של חמאס אסמאעיל הנייה אמר מוקדם יותר, כי "אנו עוקבים אחר הצעדים הישראלים באל-אקצא ודיכוי המתפללים והמוראביטון והקריאות החוזרות ונשנות לפרוץ אליו בייחוד בעיד אל-אדחא. הדבר מהווה הפרה ופגיעה בזכויות ורגשות מיליוני מסלמים ברחבי העולם בימים מבורכים אלו". הוא הוסיף וקרא "לוותר על אשליות ההסדר ושיתוף הפעולה הבטחוני והצורך בביטול ההכרה בכיבוש באמצעות תיקון המצפן, הפסקת כל צורות הנורמליזציה והחייאת ההתנגדות".

חאלד אל-בטש, בכיר הג'יהאד האסלאמי, אמר כי "העם הפלסטיני מבצע את חובתו להגן על ירושלים למרות העדר האומה, הנורמליזציה הערבית מעודדת את הכיבוש לתקוף את עמנו, אנחנו ממלאים את תפקידנו כשהאומה אינה ממלאת את תפקידה ונשמור על לפיד ההתנגדות בשיאו, חלק מהמנהיגים הערבים החליטו לפתוח את בירותיהם בפני הישראלים ולפתוח את השער בפני חיסול הסוגיה הפלסטינית".

כזכור, הבוקר (ראשון) המשטרה סגרה את שער הלל (לשעבר שער המוגרבים) וחסמה כניסת יהודים להר הבית, דבר שמעורר זעם בקרב חלקים בימין. ביניהם גם שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', יו"ר 'זהות' משה פייגלין ויו"ר 'עוצמה יהודית' איתמר בן גביר, שתומכים בכניסה למקום הקדוש - למרות שנאסרה על ידי רוב הרבנים.

במקביל, הראשון לציון והרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף דווקא בירך על ההחלטה שלא לאפשר ליהודים לעלות להר הבית בעיצומו של תשעה באב. ״עליית יהודים להר הבית אסורה על פי ההלכה בתכלית האיסור וראוי שתימנע עליית יהודים לאורך כל השנה", אמר הראשל"צ הגר"י יוסף בתגובה.

עוד הוסיף הרב הראשי: "ירושלים תיבנה משמירת קדושתה ולא חלילה מחילולה - בפרט ביום תשעה באב בו אנו מייחלים לבניין ירושלים״. אולם כאמור, לפני שעה קלה המשטרה החליטה לפתוח מחדש את הר הבית.

בתוך כך, ל'בחדרי חרדים' נודע עוד כי כרזת ענק ועליה תמונת מחבל נתלתה בתוך הר הבית.

הר הבית תשעה באב הרב יצחק יוסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד