ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
סיפר לסוכן סמוי

תכנן לבצע פיגוע בבית כנסת ונעצר ע"י ה-FBI

צעיר שעבד כמאבטח, מואשם בתכנון פיגוע נגד בית הכנסת בלאס וגאס וכן נגד מסעדה מקומית. הצעיר בן ה-23 פירט לאיש FBI מוסווה ברשת על כוונותיו ונעצר

תכנן לבצע פיגוע בבית כנסת ונעצר ע"י ה-FBI
קונור קלימו צילום: צילום מסך

גבר שעבד כמאבטח, נעצר והואשם בכך שתכנן לפוצץ בית כנסת ומסעדה מקומית בלאס וגאס שלא מצאה חן בעיניו. כך דיווח בתקשורת האמריקאית ביום שישי.

קונור קלימו, בן 23 מלאס וגאס, נעצר ביום חמישי האחרון על ידי כוח מיוחד בשיתוף ה- FBI.

שופטת של בית משפט השלום בלאס וגאס, ננסי קופה, הורתה ביום שישי להשאיר את קלימו במעצר פדרלי, עד להופעתו בבית משפט ב- 23 באוגוסט באשמת החזקת כלי נשק ונסיון לפצע פיגוע.

ממסמכי בית המשפט עולה, כי קלימו התכתב בצ'אט אינטרנטי מוצפן עם אנשים המזוהים כגזענים בעלי אג'נדה ניאו נאצית. הוא תכנן יחד איתם לבצע פיגוע, ואמר לאיש מודיעין ה- FBI מוסווה ברשת ששוחח עמו, כי הוא סורק אחר מקומות לתקוף.

"איומי אלימות המונעים על ידי שנאה ומיועדים להפחיד קהילות שונות, אין להם מקום במדינה זו". כל אמר התובע ניקולס טרוטניץ.

ממסמכי בית המשפט עולה, כי בדיווח חדשות ב-2016 של ערוץ KTNV-TV בלאס וגאס, נראה קלימו מסייר בשכונה שלו כשהוא נושא ציוד קרב, עם רובה סער וסכינים, הוא מתפאר ומתאר לכתב החדשות את ארבע מחסניות תחמושת בעלות 30 הכדורים כל אחת שהוא נושא עליו.

השכנים הביעו דאגה, אך קלימו לא נעצר באותו זמן. קצין משטרת לאס וגאס, עדן אוקמפו-גומז ציין ביום שישי האחרון, כי נבאדה היא 'מדינת נשק פתוחה' וקלימו לא עבר על החוק.

התובע טרוטניץ אמר, כי קלימו נעצר ביום חמישי האחרון לאחר שסיפר לסוכן סמוי של ה- FBI על כוונותיו, קלימו דן איתו בפירוט "כיצד לבנות בקבוקי תבערה".

החוקרים שהגיעו לביתו מצאו נוזלים דליקים, חומרים מסוכנים, אביזרים להכנת פצצות, הם גם מצאו נשקים מסוג AR-15 ורובה נוסף.

"קלימו היה משתמש בקביעות בהשמצות גזעיות, אנטישמיות" נאמר בהודעת הפרקליטות. "הוא תכנן תקיפת בית כנסת בלאס וגאס והכנת בקבוקי תבערה ומטעני חבלה מאולתרים, הוא גם דן בביצוע פיגוע במסעדה ליד ביתו שלא מצאה חן בעיניו".

קלימו עלול להשלח למאסר של עשר שנים, ולקבל קנס בסך 250 אלף דולר אם יורשע.

פיגוע לאס וגאס FBI

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד