י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
פתח לאחדות?

גנץ: אם ביבי יציע רוטציה שאני ראשון; נדבר

בראיון שנתן הבוקר יושב ראש 'כחול לבן' בני גנץ, הוא הפתיע כשאמר כי באם נתניהו יציע לו רוטציה כשהוא זה שיכהן ראשון כראש ממשלה "יש על מה לדבר"

גנץ: אם ביבי יציע רוטציה שאני ראשון; נדבר
בנימין נתניהו/בני גנץ צילום: Dudi Modan/Noam Revkin Fenton, Flash90

שוב משאיר פתח לממשלת אחדות: בפעם השנייה תוך חודש, יושב ראש מפלגת 'כחול לבן' - חבר הכנסת בני גנץ, משאיר פתח לממשלת אחדות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. הבוקר (ראשון) הוא הצהיר בראיון, כי יסכים לשבת עם נתניהו באם יכהן כראש הממשלה הראשון במסגרת הסכם רוטציה.

בראיון הבוקר אמר בני גנץ, כי בצל הפרשיות נגדו, נתניהו ינסה לצרף שותפים לקואליציה כדי להעביר את חוק החסינות: "אני לא יודע להתפשר על הדמוקרטיה הישראלית ועל מנגנוני האיזון וההגנה שלה, אני צריך להסתכל על הילדים שלי ועל הילדים שלכם, ושהם יגדלו למדינה דמוקרטית שבה אין איזה שליט עליון שמתנהג כמלך. אני לא יכול לתת לזה לקרות".

גנץ טען, כי קודם פיזור הכנסת היו הצעות לממשלה רחבה שלדבריו, "רצו מספר הצעות בשעות מוזרות", הוא גם תוקף את יו"ר העבודה לשעבר אבי גבאי באומרו "חוץ מלתת חצי עולם לגבאי שקרא 'לא לשבת עם נתניהו' ובכל זאת רץ לעשות שיחת לילה בבלפור, דרך כל מיני שליחים שהגיעו עם רעיונות. דבקנו בעקרונות שלנו. נתניהו היה שמח לפרק את כחול לבן ולהביא אותנו בכל מיני תנאים".

בנוסף, התייחס גנץ לאפשרות של הסכם רוטציה שכחול לבן מצהירים כי יסכימו לממשלת אחדות רק לא תחת נתניהו וכי לא יסכימו לשבת תחתיו. אלא שכאן גנץ הפתיע ואמר כי "אני לא חושב שנתניהו היה לוקח את הסיכון על עצמו ולהציע רוטציה, אבל אם היה מציע רוטציה ואני הייתי מתחיל אותה ראשון, אפשר להתחיל לדבר על הדברים".

בני גנץ תקף עוד את נתניהו ואמר, "כולם מבינים שסוף עידן נתניהו החל" לדבריו "זה ייגמר בבחירות הקרובות. כולם מבינים את זה. נתניהו מנהל את הקרב הפוליטי האחרון של חייו, וצר לי שהוא בחר לעשות את זה כך".

הוא הוסיף ותקף  את נתניהו באומרו כי, "ראש הממשלה הוציא מאמר דעה בשבוע שלפני תשעה באב, ומדבר על ההתנגדות שלו לאחדות. לא נשמע כדבר הזה בעיניי", אמר גנץ. "אין יום יותר חשוב מתשעה באב ומהימים שלפניו. נתניהו עוסק בעצמו, בחסינותו ובהצלתו האישית. לכן הוא הולך בדברים שהם פשוט הפוכים לחלוטין ממה שרה"מ אמור לעשות - וחבל שכך".

 

בני גנץ בנימין נתניהו ממשלת אחדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד