י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
טור אישי

הסלוגן 'חיה ותן לחיות' - הוא חד צדדי וצבוע

אלי שלזינגר בטור אישי אודות החלטת בית המשפט שלא לאפשר קיום אירוע נפרד לציבור החרדי בעפולה • וגם, איך הגיב מוטי שטיינמץ? 

הסלוגן 'חיה ותן לחיות' - הוא חד צדדי וצבוע
מוטי שטיינמץ צילום: Yaakov Naumi/Flash90.

כפייה חילונית: בית המשפט יצא מגדרו על מנת לוודא שחס ושלום לא ייערך אירוע למגזר החרדי, המותאם לאורחות חייו. "שדולת הנשים בחרה מתוך פרובוקציה ושיקולים זרים להגיש עתירה קנטרנית כנגד האירוע והביאה למרבה הצער דווקא לפגיעה באלפי נשים שלא יכולות להנות מאירוע תרבותי" אומר ל'בחדרי חרדים' גורם בכיר בעיריית עפולה.

שדולת הנשים בישראל, עתרו נגד עיריית עפולה בשל התכנון לקיים הופעה של זמר חרדי עבור המגזר החרדי. ומה רע בכך? העירייה הודיעה כי ההופעה תתקיים בהפרדה מגדרית, על מנת להתאים את ההופעה עבור המגזר החרדי. בשל ההליך המשפטי, העירייה הסירה מהפרסומים כי ההופעה תיערך בהפרדה, וכי מצד המארגנים לא תהיה הפרדה מגדרית יזומה.

בשל המשך טענות שדולת הנשים, ראש העיר מר אבי אלקבץ אף הודיע כי "לא תהיה הכוונת קהל אקטיבית", והסכים כי סדרנים יפעלו באירוע בהתאם להנחיות ודרישות גורמי הרישוי בדומה לכל אירוע דומה אחר, ללא קשר לסוגיית ההפרדה ובהתאם לחוק.

אלא שהעותרים לא הסתפקו בכך, וטענו כי "הודעת המשיבות היא עמומה ומשאירה פתח רחב להפרדה מגדרית" ע"י ההפקה או צדדים שלישיים. עיריית עפולה הודיעה לבית המשפט כי "אין בכוחן לנקוט בפעולות שיטור אקטיביות כנגד ציבור הבאים ולמנוע מהם לפעול כראות עיניהם באירוע שנועד עבורם".

השופט יונתן אברהם מבית משפט המחוזי בנצרת, שנדרש לסוגייה, קבע "אני מורה למאבטחי וסדרני המשיבות למנוע כל נסיון שנועד לבצע הפרדה מגדרית, לסכל כל נסיון להציב שלטים המורים על הפרדה כאמור או מחסומים או אמצעי כריזה וכיו"ב, ולערב את משטרת ישראל הנוכחת במקום בכל מקרה שגורם כלשהוא ינסה לבצע הפרדה כאמור".

בשל הוראה זו, הודיע הזמר מוטי שטיינמץ כי ביטל את השתתפותו בהופעה, "אני בשום פנים ואופן לא מופיע בלי הפרדה ובלי מחיצה" הודיע נחרצות.

"צר לנו שגורמים מחוץ לעיר בחרו להתערב ולפגוע במרקם החיים העדין בין תושבי העיר" אומר ל'בחדרי חרדים' גורם בכיר בעיריית עפולה. "רצינו לפעול לטובת האוכלוסייה החרדית כפי שאנחנו פועלים לטובת כלל האוכלוסיות בעיר" הוא אומר.

לדברי הגורם הבכיר, "לחברות השדולה בטח אין כל קשר לאירוע ואף אישה שהייתה מעוניינת להגיע לאירוע לא מרגישה מיוצגת על ידי השדולה". הבכיר מעריך כי "הסלוגן 'חיה ותן לחיות', הוא חד צדדי וצבוע. לחרדים מגיע כמו כולם להנות מאירועי תרבות וחבל שיש מי שזה מפריע לו".

הפרדה גברים נשים כפייה חילונית שדולת הנשים מוטי שטיינמץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד