י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לא לוקחים סיכונים

בית הספר החרדי התקין דלתות ממוגנות

למעלה מ-50 הזמנות קיבלה חברת דלתות ממוגנות להתקנה במוסדות יהודיים וחרדיים, לאור אירועי הירי האחרונים בריכוזים הומי אדם | הראשון להתקין דלתות כאלה היה בית ספר חרדי בקראון הייטס | מנכ"ל החברה: "ההתקנה תקל על הטראומה הנפשית במקרי חירום"

בית הספר החרדי התקין דלתות ממוגנות
התקנת הדלתות בבית ספר צילום: מתוך אתר החברה

בעקבות הפיגועים האחרונים בארצות הברית, בהם נרצחו עשרות בני אדם על ידי פסיכופטים חמושים, בית ספר חרדי לבנות בקראון הייטס - ברוקלין, הוא הראשון בניו יורק שהקים דלתות ביטחון מתכתיות, שמטרתן להגן על ילדים מפני יורים פעילים, כך דווח ב'ניו יורק פוסט'.

הדלת הראשונה מתוך 90 שתוכננו עבור בית הספר 'בנות מנחם'. הותקנה בשבוע שעבר על ידי חברת 'רמו דלתות אבטחה', חברה המייצרת אותם בישראל.

הדלתות במשקל של 70 קילו, עשויות מפלדה מגולוונת, מבוצרות בפנים על ידי מוטות מתכת, כך אומרים בחברה. ניתן לנעול את הדלתות מבפנים בעזרת סיבוב אגודל, ואין צורך בחשמל. לכל אחד מהם חלון עמיד לכדורים.

אתר ה'ניו יורק פוסט' מצטט את בעלי החברה, עומר ברנס, שאמר כי כדור עשוי לחדור לדלת, אך היורה לא יצליח להיכנס, שום נשק לא יפתח את הדלת". הוא הוסיף כי "הפיכת כיתות לימוד לחדרים בטוחים, לא רק שתגן על ילדים מפני היורים, אלא תקל על הטראומה הנפשית במקרי חירום".

הדלתות עולות 2,500 דולר כל אחת, אך גורמים בבית הספר וההורים אומרים שהשקט הנפשי שווה את ההוצאה הכספית הגבוהה.

"אני חושבת שזה נהדר". אמרה אחת האימהות ​​שבתה לומדת ב'בנות מנחם'. "זו תחושה מאוד בטוחה לדעת שיש אמצעי ביטחון ושהם באמת חושבים על בטיחות הילדים".

כמוסד דתי, בית הספר הצליח לקבל כ-150 אלף דולר מענק להתקנת הדלתות. לחברה עבודות להתקנת דלתות ביותר מ-50 בתי ספר ובתי כנסת יהודיים בברוקלין. החברה כבר התקינה יותר מ-45 דלתות אבטחה בפארק הרינגטון, ניו ג'רזי, ובבתי ספר ציבוריים מאז האירועים האחרונים. המנעול יכול להינעל באצבע בקלות רבה, כך שגם ילד בן 5 יכול לעשות זאת.

בית הספר בנות מנחם דלתות ממוגנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד