י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
קיבל השראה מרוצח ההמונים

צעיר תכנן טבח המוני, אך גילה שהמקום ריק

כמה חודשים אחרי הטבח במסגדים בניו זילנד, אלמוני שקיבל השראה מאותו רוצח ניסה לשחזר אותו באוסלו בירת נורווגיה. למרבה המזל המרכז אליו החל לירות, היה ריק - הוא נוטרל על ידי אדם אחר שיצא ממסגד סמוך 

צעיר תכנן טבח המוני, אך גילה שהמקום ריק
רובה. אילוסטרציה צילום: unsplash

אלמוני פתח בירי לעבר מרכז אסלאמי אל-נור בפרברי העיר אוסלו שבנורווגיה ביום שבת האחרון.

אדם יצא מהמסגד שנמצא בתוך המרכז, הצליח להכניע את החמוש, אך נפצע תוך כדי המאבק עמו, החשוד נעצר לאחר הפיגוע. כך מדווחים כלי תקשורת בנורווגיה.

המשטרה גם האשימה את החשוד ברצח, לאחר שאחותו החורגת בת ה-17 נמצאה ללא רוח חיים במקום אחר. שמו של החשוד טרם פורסם, אך המשטרה תיארה אותו כאזרח נורווגי לבן כבן 20. על פי הדיווח הוא מתגורר באזור בו התרחש הפיגוע, במסגד בעיירה ברום.

מפקד המשטרה, אמר כי החשוד היה ידוע למשטרה לפני האירוע, אך לא ניתן היה לתאר אותו כמי שיש לו "רקע פלילי". הוא הוסיף כי הצעיר החזיק בעמדות "הימין הקיצוני" ו"אנטי-מהגרים". והביע אהדה כלפי וידקון קיסלינג, מנהיג ממשלת שיתוף הפעולה של נורווגיה במהלך הכיבוש הנאצי.

לפני הירי, הצעיר פרסם פוסטים נגד מוסלמים ונגד הגירה. גורמים רשמיים טוענים כי ככל הנראה החשוד פעל מעצמו וכי הוא לא רצה "לתת הסבר למשטרה".

כלי תקשורת נורווגיים דיווחו כי שעות לפני הירי, פרסם החשוד בפורום אינטרנטי, פוסטים ששיבחו את הרוצח שהרג 51 בני אדם במסגדים בקרייסטצ'רץ - ניו זילנד, מוקדם יותר השנה.

זה נראה שהצעיר לא עשה שיעורי בית, כי למזלם של באי המקום, רק שלושה אנשים היו במרכז האסלאמי אל-נור בזמן הפיגוע, והתכוננו לחג המוסלמי עיד-אל-אדחה למחרת, אמר דובר המרכז.

מנהל המסגד אמר לרשת הטלוויזיה המקומית TV2 כי החשוד נכנס לבניין כשהוא חבוש קסדה ועוטה שריון על גופו, וחמוש ב"שני כלי נשק רובה ואקדח". החמוש פתח בירי ונוטרל במהירות על ידי חבר הקהילה המוסלמית מוחמד רפיק בן 65, שסבל לאחר מכן מפציעות קלות.

אוסלו טבח המונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד