י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
ביקורת ב'כחול לבן'

"ח"כים דופקים הראש בקיר - מה קורה פה?"

36 ימים לפתיחת הקלפיות ו'כחול לבן' לא מאוחדת במסרים ובמצעים. אחרי סדרת הפאדיחות של היו"ר בני גנץ, ח"כים מביעים ביקורת חריפה ותסכול על המצב הפנימי: "גנץ טיפס על עץ גבוה ועשה נזק עם ההתבטאות השחצנית הזו" | וגם, איפה יאיר לפיד ברוטציה עם נתניהו

"ח"כים דופקים הראש בקיר - מה קורה פה?"
בני גנץ צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

הפאדיחות ששוטפות את מפלגת 'כחול לבן' בזו אחר זו, בעיקר מצד העומד בראשה והמועמד מטעמה לראשות הממשלה ח"כ בני גנץ, סודקות עוד יותר את המפלגה מבפנים, כשכמה ח"כים מעיזים להביע ביקורת, אך רק בעילום שם.

על פי הדיווח הבוקר (שני) ב'ישראל היום', לאור אמירתו של בני גנץ בראיון אתמול ל-ynet כי אם נתניהו יציע רוטציה כשהוא (גנץ) מכהן ראשון כראש ממשלה אז "יש על מה לדבר", גורמת לתסיסה בתוך המפלגה, למרות שגנץ הבהיר את דבריו כהרגלו בימים האחרונים וחזר בו מהאמירה בציוץ בטוויטר, בו כתב "כחול לבן תרכיב את הממשלה הבאה שתקרא לאחדות, בלי נתניהו".

בכירים ב'כחול לבן' ששוחחו עם הכתבת דניאל רוט-אבנרי, תהו, "השאלה הנשאלת היא היכן ההתבטאות על הרוטציה של גנץ עם נתניהו שמה את הרוטציה שלו עם לפיד? האם להתייצב מאחורי בני של השבוע שעבר או מאחורי הבני של היום?".

אחד הבכירים ברשימת המפלגה תוקף בשיחה עם 'ישראל היום' ושואל: "מי אמר שנתניהו בכלל היה מסכים ללכת עם גנץ ועוד במקום השני. מי הוא בכלל? גנץ טיפס על עץ גבוהה ועשה נזק עם ההתבטאות השחצנית הזו".

מאידך גורם אחר שדווקא מקורב לבני גנץ, אמר כי "לא בטוח שההתבטאות הזו היתה הכי חכמה והיא גם לא תואמה מראש. גנץ מקפיד להיות ממלכתי ולהיצמד לדף מסרים. לא ברור מאיפה האלתור הזה הגיע. אולי רגע של חוסר ריכוז".

כמו כן ב'ישראל היום' מצוטטים הבוקר "שליחיו של גנץ" שביקשו להבהיר, כי למרות ציוץ ההבהרה "ללא נתניהו", בני גנץ עומד ב־100% מאחורי ההתבטאות שלו שנאמרה באולפן ynet כי יש מה לדבר על רוטציה כשגנץ מתחיל ראשון.

ניתן להעריך כי גנץ עומד מאחורי האמירה, בשל העובדה כי בתוך שנתיים בוודאי נדע מה עלה בגורל משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, אם ייאלץ לעזוב את הפוליטיקה, אז תהיה רוטציה עם מישהו אחר בליכוד, שלזה בוודאי כולם מסכימים, ואם נתניהו יזוכה אז וודאי שיוכשר להיות ראש ממשלה כשעננת החשדות כבר אינה רודפת אותו.

ב'כחול לבן' המונה 35 ח"כים, יש כידע מגוון דעות. "נוצרה אצלנו היסטריה אחרי שנודע לאנשים שבני מוכן ללכת לאחדות עם נתניהו. אם זה מה שהוא החליט זה בסדר גמור ואנחנו נתייצב מאחוריו, יש הרבה שלא שללו זאת מההתחלה", אומר ח"כ במפלגה ל'ישראל היום' ומוסיף, "הבעיה היא שבחודש האחרון ועוד קודם לכן קיבלנו הוראה לפמפם 'רק לנו ביבי' ופתאום התמונה התהפכה, אז אנחנו נראים מטומטמים ולא אחידים". 

גורם אחר ב'כחול לבן' אומר כי "ברור שזו פדיחה נוראית שהראש שלנו אומר דבר כזה. הלכנו אחריו באשר לכך שלא נלך לאחדות עם נתניהו ופתאום הוא אומר דבר כזה? רוח הדברים היא שח"כים דופקים את הראש בקיר ואומרים מה קורה פה. גנץ רוצה ללכת לאחדות עם ביבי, בסדר, נלך לאחדות עם ביבי. רק תגיד לנו מה לומר. בקיצור, בן אדם תחליט מה אתה רוצה", הוא פורק בתסכול.

גורם נוסף ששוחח עם הכתבת דניאל רוט-אבנרי, אומר כי "אין קו אחיד בכחול לבן והבלבול עושה נזק גדול. כל יום בכחול לבן אומרים משהו אחר ויד ימין לא יודעת את יד שמאל. אף אחד לא יודע מה קורה ושומעים את ההתבטאויות של גנץ רק מהתקשורת. לא נשמעה התנגדות לישיבה עם נתניהו, אלא זעם על תחושת הבלאגן שאנחנו מעודכנים מהתקשורת ואז צריכים מייד להתיישר מאחורי כל דבר שנאמר. מאז ההתבטאות לא קיבלנו הנחייה מיוחדת מכחול לבן, הועברו שלל שאלות מחברי הכנסת על איך להתנהל, אך לא היו תשובות".
מ'כחול לבן' נמסר בתגובה ל'ישראל היום': "כחול לבן תנצח בבחירות הקרובות ותרכיב ממשלת אחדות שתפעל למען אזרחי ישראל ולא למען חסינותו של נתניהו, ולא תשב תחת ראש ממשלה עם 3 כתבי חשדות חמורים. כחול לבן תכבד את ההסכמים וההבטחות שלה. כפי שנתניהו לא הצליח לפרק את השותפות בערב פיזור הכנסת בהבטחות שונות, כך לא יצליח גם עכשיו".
מפלגת כחול לבן בני גנץ ישראל היום בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד