י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
המתחזקים סיימו מסכת

בבית המשגיח: ראש ישיבת מיר מארה"ב אורח הכבוד

ראש ישיבת מיר בארה"ב הגאון רי אליעזר גינזבורג המבקר בארץ, השתתף במעמד הסיומים במעונו של המשגיח הגר"ח וואלקין. סיקור ותיעוד 

בבית המשגיח: ראש ישיבת מיר מארה"ב אורח הכבוד
מעמדי הסיומים בבית הגר"ח וואלקין צילום: באדיבות המצלם

מעמד מיוחד ומרגש נערך בתשעת הימים בביתו של המשגיח הגה"צ רבי חיים וואלקין בשכונת בית וגן בירושלים, מעמד הסיומים השנתי, סיומי המסכתות שנלמדו במהלך השנה האחרונה במרכזים התורניים ובבתי המדרש של כנסת ישראל ברחבי הארץ.

המעמד נפתח בדבריו של מנכ"ל כנסת ישראל הרב יעקב דינר, שהזכיר בדבריו את העובדה כי רוב המסיימים זוכים בפעם הראשונה בחייהם הן להתחיל והן לסיים מסכת בגמרא, ועל כך גדולה ההתרגשות, הרב דינר הודה בדבריו לרשת מחזיקי הדת אשר יחד השתתפנו יחד בהקמת המרכזים התורניים וכוללי האברכים.

בהתרגשות גדולה נשמע משאו של ראש ישיבת מיר בארה"ב הגאון רבי אליעזר גינזוברג, שזעק בדבריו, כשיש תורה יש תקווה, יש סיבה לחיות ויש למה לקוות, והוסיף כי רבני בתי המדרש של כנסת ישראל, מלבד הזכות מה שזוכים ללמד פשיטא שזוכים לס"ד עצומה בלימוד הפרטי שלהם.

מייד אחרי מעמדי הסיומים, נשמע משאו של המשגיח הגה"צ רבי חיים וואלקין נשיא כנסת ישראל, שאמר בדבריו כל העולם מחפש התחדשות, ככה הוא טבעו של עולם, רוצים להתחדש, ככה הקב"ה ברא את האדם, בהשתוקקות לחידוש, ההתחדשות הכי גדולה היא בתורה הקדושה, אותו רש"י אותו תו' של אתמול, היום הוא חדש, זה כוחה של תורה, אשריכם הלומדים והמלמדים, לא תמוש התורה והשמחה מביתכם, וייתן השם ויזכו כנסת ישראל וכן רשת מחזיקי הדת השותפים בדבר נשגב זה, להמשיך הלאה והלאה להביא את אור ושמחת התורה הקדושה בכל קצווי ארץ.

רבי חיים וואלקין סיומים כנסת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד