י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
לעיני אנשי המכס

בעל העסק השליך המסמכים לנחל וניסה להימלט

תושב קריית שמונה נעצר ושוחרר בנאים מגבילים בחשד כי העלים מס בהיקף של מליון וחצי שקלים • כאשר אנשי המכס הגיעו לביתו, השליך הנאשם מסמכים אל נחל הסמוך לביתו וכן ניסה להימלט מהמקום עם מסמכים

בעל העסק השליך המסמכים לנחל וניסה להימלט
חיפוש במי הנחל לאיתור המסמכים שנזרקו על ידי חשוד צילום: רשות המסים

בעקבות חקירה של מחלקת הביקורת במע"מ טבריה, נעצר תושב קריית שמונה - קמעונאי לבגדי עבודה והשכרת נכסים למגורים ומסחר, בחשד להנפקת חשבוניות מס כוזבות והעלמת עסקאות בהיקף של כ-1.5 מיליון ש"ח.

השופטת שאדן נאשף אבו אחמד מבית משפט השלום בנצרת, נעתרה לבקשת היחידה החוקרת ושחררה את החשוד בתנאים מגבילים.

על פי החשד, דיווח החשוד במשך תקופה של שלוש שנים, על סכום נמוך באופן משמעותי מסכום העסקאות שלו בפועל שעמד על כ-1.5 מיליון ש"ח. מעצרו בוצע לאחר חיפוש שנערך בביתו, במהלכו נתפסו מסמכים רבים המחזקים את החשדות נגדו ומעידים על היקף פעילות העסק, ביניהם גם מסמכי חשבונות בנק על שמו ועל שם בני משפחתו.

במהלך החיפוש, השליך החשוד מסמכים רבים אל נחל המצוי בקרבת ביתו ובהמשך אף ניסה לברוח מהמקום עם חלק מהמסמכים. לאחר מרדף ובסיוע משטרת ישראל, נתפס החשוד והובל לחקירה במשרדי מע"מ טבריה.

מהחקירה עולה, כי דפוס הפעולה של החשוד כלל ניהול פנקסי חשבוניות כפולים, הדפסת פורמטים שונים של חשבוניות בבתי דפוס שונים במטרה להעלים חשבוניות שהוציא בעסקאות שביצע, והעלמת ספרי חשבוניות מס.

החשוד הודה בחקירתו על אי דיווח העסקאות, על העלמת פנקסי החשבוניות ובשימוש בחשבונות הבנק של אשתו ואמו לצורך כך. על החשוד הוטלה ערבות עצמית בסך 100,000 ש"ח, ערבות צד ג' בסך 100,000 ש"ח וצו עיכוב יציאה מהארץ למשך 180 יום.

רשות המיסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד