י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ומי שותק(ת)?

ביטול האירוע: חילוקי הדעות ב'כחול לבן'; הח"כים נגד לפיד

סערת החלטת בית המשפט על ביטול ההופעה בהפרדה בעיר עפולה, מעלה על פני השטח את חילוקי הדעות השוררים במפלגה המתיימרת להיות מפלגת שלטון. בוגי יעלון תוקף את לפיד שמשווה בין האירועים בהפרדה לאיראן ויועז הנדל אומר, כי היכן שמתבקש יש לאפשר אירועים אלו • ומי שותקת?

ביטול האירוע: חילוקי הדעות ב'כחול לבן'; הח"כים נגד לפיד
בוגי יעלון/יאיר לפיד צילום: נועם ריבקין-פנטון/הדס פרוש, פלאש 90

סערת ביטול האירוע בהפרדה שיועד לציבור החרדי בעיר עפולה, העלה אל פני השטח את חילוקי הדעות ומערכת היחסים העכורה השוררים במפלגת 'כחול לבן'. גם הפעם ניצבים אל מול יאיר לפיד אנשי מפלגתו של הרמטכ"ל לשעבר משה (בוגי) יעלון, שתוקפים את ההסתה הפרועה של חברם יאיר לפיד, שהשווה את ההפרדה המתבקשת בהלכה כאפליה נוסח איראן.

בציוץ ברשת הטוויטר התייחס חבר הכנסת יועז הנדל לפסיקת בית המשפט המחוזי וכתב; "במרחב הציבורי צריך להתחשב ולא לכפות" לדבריו "תחבורה ציבורית בשבת במקומות חילונים שרוצים בכך. אירועים חרדים בהפרדה אם כך מבקשים. אירועים כללים ללא הפרדה. בעיקר שכל ישר".

גם יעלון שהוקלט מספר פעמים תוקף את חבר הכנסת לפיד, התייחס לפסיקת בג"ץ אותה בירך אמש לפיד ואמר כי "טעה בית המשפט בהחלטתו לגבי עפולה, אך לא הייתי מתנפל עליו כמו סמוטריץ".

בתוך כך 'בחדרי חרדים' פנה ללשכתה של חבר הכנסת החרדית עומר ינקלביץ' כדי לשמוע את התייחסותה לפסיקת בית המשפט וכיצד תפעל למנוע מקרים דומים בעתיד, כאשר כזכור, בנאום הבכורה שלה במשכן הכנסת סיפרה, כי "רציתי ללמוד משפטים, ובאמת שלא יכולתי אחרי הסמינר לצאת ללמוד באוניברסיטה בלימודים מעורבים. רק כאשר נפתח מסלול לימודים נפרדים - יצאתי ללמוד משפטים. שלדבריה, "אלמלא ניתנה לי ההזדמנות ללמוד בהפרדה – כנראה שלא הייתי יוצאת ללמוד משפטים באקדמיה".

חברת הכנסת תקפה בנאומה את דינה זילבר - המשנה ליועץ המשפטי - שנלחמת נגד ההפרדה באקדמיה ואמרה, "המלחמה נגד לימודים בהפרדה- אינה מלחמה על הליברליות, זהו מאבק אנטי ליברלי, הפרדה היא אינה הדרה. שני הצדדים מקבלים שירות שווה, ורק מבקשים לקיים אותו בנפרד. לא רק שזו אינה מלחמה עבור הנשים, אלא שהיא פוגעת בהן באופן ישיר. ללא לימודים בהפרדה – לא תוכלנה הנשים החרדיות ללמוד ולהתקדם."

עוד היא הבהירה חברת הכנסת, כי "אין כוונה לפגוע באוכלוסיה הכללית, לא מדובר בבקשה להפריד ציבור חילוני באוניברסיטת תל אביב - המאבק הוא למנוע לימודים בהפרדה, לאוכלוסיה חרדית בבני ברק".

"עלינו לזכור", הוסיפה אז, "שקידום הנשים והגברים באוכלוסיות המודרות באשר הן הוא אינטרס ציבורי חשוב למדינת ישראל. הוא מתחייב גם מעצם היותנו מדינה יהודית וגם מתחייב מעצם היותנו מדינה דמוקרטית זאב ז'בוטינסקי אמר "דמוקרטיה פירושה חופש, ובמקום שאין ערובה לחופש הפרט, שם אין דמוקרטיה. סוף סוף מיעוט אינו מורכב אלא מיחידים שנבראו בצלם ובדמות אלוקים".

יאיר לפיד עומר ינקלביץ' עפולה בוגי יעלון יועז הנדל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד