י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
כך עבדה השיטה

חרדים שלחו 250 הודעות למנדלבליט - 12 נחקרו

חרדים שהעבירו הודעת וואטסאפ - מעין עצומה הקוראת למנדלבליט לפתוח בחקירה נגד יאיר לפיד, נחקרו בחשד להטרדתו | ל'בחדרי' נודע כי שניים נחקרו בחשד ליצירת ההודעה והשאר בחשד להפצתה

חרדים שלחו 250 הודעות למנדלבליט - 12 נחקרו
ההודעה שהופצה בקבוצות הווצאפ צילום: צילום מסך

בשבוע שעבר נפתחה חקירה במשטרה בעקבות הטרדות חוזרות ונשנות שנעשו לאחרונה כלפי היועץ המשפטי לממשלה. בימים האחרונים לאחר פתיחת החקירה, נחקרו במשטרה 12 חשודים חרדים ממקומות שונים ברחבי הארץ, ובפרט מאזור בני ברק, ירושלים והסביבה בחשד למעורבותם במעשה.

במהלך החקירה, כך אומרים במשטרת ירושלים, עלה כי על פי החשד העבירה בוצעה באמצעות קישור שמוביל לשליחת הודעה למספר הטלפון של היועמ"ש לממשלה שהופץ באפליקציית המסרונים WhatsApp לאזרחים וקבוצות, ובאמצעותו נשלחה הודעת הטרדה מובנית. בדרך זו, נשלחו ליועמ"ש לממשלה למעלה מ-250 הודעות ובהם דרישה לפתוח בחקירה נגד נבחר ציבור.

בהודעה שהופצה בין היתר בקבוצת הדיונים של 'בחדרי חרדים', נכתב "שולחים עכשיו הודעה למבקר המדינה שיחקור את לפיד בקשר להסתה האנטישמית ולחקור אותו בקשר לדוח המבקר על גניבת חצי מליון שקל למסיבת פורים מכספי המיסים שלנו".

ל'בחדרי חדרים' נודע כי שניים מתוך החשודים (תושבי אשדוד וירושלים בשנות העשרים והשלושים לחייהם), נחקרו בחשד ליצירת הקישור למספר הטלפון של היועמ"ש וההפצה שלו בקבוצות השונות. יתר החשודים נחקרו בחשד להפצה של ההודעות המטרידות בשיטה זו.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים' כי כל החשודים שנחקרו במשטרה בחשד לעבירות הטרדה ופגיעה בפרטיות, שוחררו בתנאים מגבילים, בהם: הפקדת ערבות ואי יצירת קשר. עם סיומה של החקירה במשטרה, הועבר תיק החקירה לעיון והחלטת הפרקליטות.

א' שפרסם את ההודעה בקבוצת הוואטסאפ של 'בחדרי חרדים', קיבל פנייה טלפונית מהמשטרה, שם ביקשו ממנו להתייצב לחקירה. "אמרתי להם שאני גר בארצות הברית" הוא אומר, "אז הם ניתקו את השיחה".

במשטרה מדגישים כי הטרדה באמצעות מתקן תקשורת כמו: טלפון סלולרי, מחשב וכיו"ב, וכן פגיעה פסולה בפרטיותו של אדם, מהווים עבירות פליליות שבגינם עונש מאסר הקבוע בחוק.

אביחי מנדלבליט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד