י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הנזיפה וההתנצלות

נתניהו הבהיר לסמוטריץ': "לא תהיה אזהרה נוספת"

המערכת הפוליטית עקבה במתח, אולם נתניהו נמנע מלפטר את השר הטרי, הסתפק בנזיפה ובאיום כי בפעם האחרונה זה יסתיים בפיטורים •  סמוטריץ' התנצל: "נאמרו דברים בסגנון שלא צריך ולא ראוי שיאמר" • כל הפרטים 

נתניהו הבהיר לסמוטריץ': "לא תהיה אזהרה נוספת"
בנימין נתניהו/בצלאל סמוטריץ' צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

לאחר שתקף בבוטות את ראש הממשלה בנימין נתניהו, בעקבות החלטת בית המשפט המחוזי לבטל את אירוע הזמר שהיה אמור להתקיים בהפרדה ובעקבות כך שזומן היום לפגישת נזיפה מול ראש הממשלה - השר בצלאל סמוטריץ' מתנצל על דבריו.

בפתיחת קמפיין הבחירות של מפלגת 'ימינה' הערב במלון כפר המכביה, התייחס השר בצלאל סמוטריץ' לסערה סביבו ואמר כי "הדברים שנכתבו אתמול, נכתבו מכאב גדול שהתפרץ בצעקה", והסביר את כאבו, "החלטת בית המשפט המונעת מאלפים לצרוך תרבות על פי אמונתם בזה ליהדות ולכל מי שמאמין בערכי היהדות".

"זו החלטה שמנסה לכפות עלי ועל עוד מאות אלפי אזרחים במדינה חינוך מחדש על פי עולם ערכים "נאור וליברלי", במרכאות כפולות ומכופלות, שרומס בהתנשאות ובגסות את האמונה שלנו ואת הבחירה שלנו לחיות לאור התורה וההלכה", ציין.

סמוטריץ' התנצל על סגנון דבריו ואמר בנאומו, "אני שחקן של מהות, של אמת, ונכון, לעיתים אני אומר את האמת שלי בהתבטאויות חריפות וקשות המשקפות את העובדה שאני לא משחק משחקים של פוליטיקה וכשכואב לי, כן אני צועק. ומתוך הכאב האמיתי נאמרו דברים בסגנון שלא צריך ולא ראוי שיאמר, בוודאי לא במישור היחסים שבין ראש ממשלה לשר בממשלתו, ועל כך אני מיצר. מותר שתהיה ביקורת, אבל היא צריכה להיות עניינית ומכובדת ולא לגלוש לפסים אישיים ואת זה אני בהחלט מקבל. זה צריך לחול גם על שרי הליכוד שתוקפים אותי אישית ובצורה לא מכובדת, אותי ואת חברי מפלגתי".

השר הטרי הוסיף ופרגן לראש הממשלה, "נתניהו הוא מנהיג הימין. הוא ראש ממשלה טוב ואנחנו מגבים אותו לא פעם ולא פעמיים, גם כשזה לא פופולרי. אנחנו מגבים אותו מול הרדיפה המשפטית המפלה שהוא עובר, אנחנו מגבים אותו מול המתקפות הצבועות מהשמאל. פשוט כי זו האמת. פשוט כי אנחנו אנשים ענייניים. וכן, כשצריך לבקר אותו אנחנו גם מבקרים, ואף אחד, אבל אף אחד, בשום איום, לא ישתיק את הביקורת הזו. הציונות הדתית היא שותפה של הליכוד והיא תמשיך להיות כזו, ככל שהליכוד יחפוץ בכך, אבל היא לא אסקופה נדרסת ולא ניתן שיפעילו נגדה סטנדרטים אחרים מאלה שמופעלים מול השותפים האחרים".

מנגד, בליכוד אמרו בעקבות התנצלותו של סמוטריץ כי "ראש הממשלה נתניהו זימן אחר הצהריים את השר בצלאל סמוטריץ' לשיחת נזיפה והבהיר לו כי אם לא יתנצל פומבית על ההשתלחות נגדו - יפוטר לאלתר מהממשלה. בעקבות הדברים, סמוטריץ' התנצל.

כמו כן מגלים בליכוד כי ראש הממשלה הבהיר לסמוטריץ' שזו הפעם האחרונה שמקרה כזה עובר ללא ענישה: "לא תהיה אזהרה נוספת".

בצלאל סמוטריץ' בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד