ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
"זה פשע לחנוק את התושבים"

זעם במודיעין עילית: בין הזמנים בחג הקורבן - מחסור באוטובוסים

תושבי מודיעין עילית לא יודעים את נפשם מרוב כעס ותסכול, דווקא ביום הראשון של בין הזמנים, שיצא ביחד עם חג הקורבן - רוב נהגי חברת 'קווים' במודיעין עילית הינם ערבים שחוגגים את החג, כך שאין מספיק אוטובוסים לעיר החרדית שרוב תושביה מתניידים בתחבורה ציבורית

זעם במודיעין עילית: בין הזמנים בחג הקורבן - מחסור באוטובוסים
נהגי חברת קווים צילום: כוח לעובדים

כאוס וזעם רב בקרב נוסעי התחבורה הציבורית בעיר מודיעין עילית, בעקבות מחסור גדול של אוטובוסים של חברת 'קווים' המפעילה את קווי השירות לבני ברק וירושלים, וזאת עקב חג הקורבן של הערבים המסתיים בחמישי הקרוב ועמו המחסור החמור בנהגים ערבים העושים דרך קבע את הקווים אלו. 

במשך שעות עמדו התושבים בתחנות, הן במודיעין עילית, הן בבני ברק והן בירושלים וחיכו שעות רבות לאוטובוסים, שגם כשכבר הגיעו במתכונת מצומצמת - היו מלאים עד אפס מקום, וכל זה ביום הראשון של בין הזמנים. תושבים רבים נאלצו לקחת מוניות וטרמפים, לצד כאלה שתכננו לצאת לחופש, להחליף דירות ולהגיע למחוז חפצם, שחזרו כלעומת שבאו. 

בקרב התושבים שורר זעם רב כלפי החברה ומפעיליה, על כך שלא נערכה מראש ולא דאגה לאוטובוסים של חברות קבלן וכדו' למרות החג, לטענת הנוסעים בערים, אחרות שבהן החברה מפעילה אוטובוסים, כדוגמת אלעד ופתח תקווה, האוטובוסים עובדים כרגיל וחוסר הנהגים ניכר דווקא במודיעין עילית. 

מרים, נוסעת וותיקה מברכפלד, מספרת בכאב ל'בחדרי חרדים': "בשעה ארבע אחר הצהריים התכוונתי לנסוע יחד עם ילדיי לירושלים. בני שבר את היד והיינו צריכים לעשות לו גבס מיוחד בירושלים. עמדתי עם הילדים בתחנה והמתנתי למעלה מארבעים דקות. כל אוטובוס שהגיע היה מלא יותר מהשני כי הם התחילו את האיסוף בקרית ספר. בסוף בלית ברירה נאלצנו לעלות לאוטובוס מפוצץ אנשים ולהעביר את הנסיעה בעמידה כשהילד עם שבר ביד". 

"זהו דבר בלתי אפשרי. עיר גדולה עם עשרות אלפי תושבים לא יכולה להתנהל לפי ימי חג ומועד של הנהגים", היא טוענת, "חברת 'קווים' מחויבת לנהל את מערך התחבורה בעיר והיא לא מצליחה לעשות זאת. אנחנו מרגישים במצור. זה פשע לחנוק ככה את התושבים ולתלות את האשמה בנהגים ובחגים. על הנהלת 'קווים' לדאוג לנהגים חלופיים". 

נוסע אחר מתאר בשיחה, "הבן שלי ממתין שעה ו-35 דקות לאטובוס מרמות בירושלים, עברו שבעה אוטובוסים ולא עצרו, בסוף אוטובוס הסכים לעצור בשביל מקום במדרגות. זה הזוי". 

חבר מועצת העיר נחמן ניימן אומר ל'בחדרי חרדים' כי "תושבי מודיעין עילית כבר סובלים כמה שנים אחרי סופרבוס הכל היה נראה דבש, עם קווים ולאט לאט השירות ירד וגם לאחראית מטעם העירייה הגב' צין כבר אין מילה לחברה, זו התעללות של ממש בעיר שרוב תושביה נוסעים בתחבורה ציבורית שהם כלי התחבורה העיקרית, אני מתכוון להיכנס עוד היום לעובי הקורה ולהפוך שולחנות כשצריך בשביל התושבים שלא יסבלו עד תחילת שבוע הבא". 

תגובת חברת 'קווים' טרם התקבלה, לכשתתקבל נשמח לפרסמה.

מודיעין עילית חברת קווים נחמן ניימן בין הזמנים חג הקורבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד