י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
פיתוח ישראלי

מדהים: דגם קנה נשימה מדויק הודפס בתלת מימד

לראשונה בישראל: קנה נשימה הודפס בתלת מימד על פי בדיקת ct בלבד, לתכנון הרדמה לניתוח להסרת גידול בריאות בילדה בת 7 | "בנינו שחזור מדויק בתלת מימד של מבנה דרכי האוויר של הילד מה שאפשר לנו לתכנן מראש את מהלך הניתוח"  

מדהים: דגם קנה נשימה מדויק הודפס בתלת מימד
דגם קנה נשימה מדויק שהודפס בתלת מימד. צילום: דוברות איכילוב

פריצת דרך בעולם הבריאות: הדפסת דגם של קנה וסימפונות של ילד בן 7, במטרה לתכנן ניהול אופטימלי של ההרדמה בניתוח מורכב להסרת גידול סרטני בריאות.

ד"ר ולדמיר ורנקין, מנהל יחידת הרדמה לניתוחי לב – חזה בבית החולים מסביר: "בניתוחים רבים עלינו הרופאים המרדימים להנשים ריאה אחת בלבד במהלך הניתוח על מנת לתת תנאים נאותים למנתחים להצלחת הפעולה הכירורגית. עד כה, היו קיימות עבורנו, מספר שיטות פולשניות תוך כדי ניסוי ותעייה במהלך הניתוח".

ד"ר רות שיילור, מרדימה בכירה בבית החולים מדגישה כי "במקרה המדובר, בגלל שהמנותחת היא ילדה קטנה בת 7 בלבד, נוצר חשש שאם נפעל בשיטות הקיימות, עלול להיגרם לילדה נזק כתוצאה מהחדרת אמצעים פולשניים לגרון שכן האנטומיה של כל אדם שונה כשטרם הניתוח אנו הרופאים המרדימים לא יודעים איזה אמצעי הוא הנכון עבור המטופל".

כעת, לראשונה בישראל, תוך שיתוף פעולה עם צוות המעבדה לתלת מימד בניהולו של ד"ר שלמה דדיה, נעשה שימוש בבדיקת סיטי שעבר הילד כמקובל לפני הניתוח ונמדדו באופן מדויק גודל ואורך דרכי האוויר.

"באמצעות מידע זה, בנינו שחזור מדויק בתלת מימד של מבנה דרכי האוויר של הילד מה שאפשר לנו לתכנן מראש את מהלך הניתוח ולהשתמש בציוד המותאם אישית עבור הצלחת הפעולה באופן המיטבי ביותר למען שלום הילד" מוסיף ד"ר ורנקין.

הניתוח שבוצע ע"י מנהל מחלקת חזה ד"ר מיכאל פאר, עבר בהצלחה, הגידול הסרטני הוסר והילדה מתאוששת בימים אלה בבית חולים "דנה-דואק" לילדים במרכז הרפואי איכילוב ת"א.

לדברי פרופ' עידית מטות, מנהלת מערך הרדמה, טיפול נמרץ וכאב במרכז הרפואי איכילוב, "רפואה מותאמת אישית היא העתיד של עולם הרפואה והיא קורת כבר כעת אצלנו באיכילוב. אני גאה בצוות הרופאים המרדימים שתוך שיתוף פעולה הדוק עם צוות המעבדה תלת מימד חשבנו על פתרון מחוץ לקופסה ולהישגים יוצאי דופן למען החולים שלנו כאן באיכילוב".

מדפסת תלת מימד קנה הנשימה בית חולים איכילוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד