י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

חסכונות והשקעה פיננסית במשפחות ברוכות ילדים

חשיבה פיננסית ארוכת טווח הופכת להיות דרך פעולה הכרחית ומתבקשת בעולם של היום הסובל מחוסר יציבות כלכלית ומשינויים תכופים ונשנים, והדבר נכון שבעתיים כאשר מדובר במשפחות ברוכות ילדים • דוגמה טובה של אפיק פעולה המציע תכנון פיננסי ארוך טווח למשפחות, וספציפית למשפחות ברוכות ילדים, היא התוכנית "חיסכון לכל ילד" בה שותפים הן המדינה והן הבנקים

חסכונות והשקעה פיננסית במשפחות ברוכות ילדים
תוכנית פיננסית צילום: pixsabay

חשיבה פיננסית ארוכת טווח הופכת להיות דרך פעולה הכרחית ומתבקשת בעולם של היום הסובל מחוסר יציבות כלכלית ומשינויים תכופים ונשנים, והדבר נכון שבעתיים כאשר מדובר במשפחות ברוכות ילדים, בהן במקרים רבים אין ביכולתם של ההורים לדאוג באופן מלא לעתידם הכלכלי של כל הילדים. לכן, התנהלות פיננסית ארוכת טווח ומחושבת היא דרך פעולה מומלצת ביותר. כיצד ניתן ומומלץ לעשות זאת ולאן פונים לצורך קבלת מלוא המידע הרלבנטי?

מגוון פיקדונות וחסכונות המוצע כיום על ידי הבנקים הגדולים

אולי הדרך הבסיסית והמתבקשת ביותר לתכנן את ההתנהלות הפיננסית של המשפחה לטווח הארוך היא באמצעות אחד ממגוון המוצרים הקלאסיים השונים שמציעים הבנקים הגדולים במשק, כאשר הכוונה כאן היא למוצרים פיננסיים כמובן, מתחום הפיקדונות וההשקעות ארוכות הטווח. בחלק מהבנקים המובילים במשק תמצאו כיום מגוון אפשרויות שונות ליצירת פיקדונות וחסכונות ארוכי טווח, כולל ייעוץ השקעות מקצועי המיועד בין היתר גם עבור מי שאינו מחזיק בשום ידע או ניסיון קודם בעולם הפיננסים או בהתנהלות פיננסית מחושבת וארוכת טווח. חלק מהפיקדונות הללו מציעים יתרונות מובנים שונים, דוגמת הגנות מפני נפילות אפשריות של תחומים מסוימים במשק, שילוב בין אפיקים סולידיים ומנייתיים (המציעים תשואות בגבהים שונים לצד רמות סיכון שונות) ועוד.

ללא תלות בפרטי הפיקדונות השונים שמציעים הבנקים, הנקודה שחשוב להפנים היא כי קיימות כיום אופציות רבות ומגוונות להתנהלות משפחתית פיננסית ארוכת טווח, אשר תהיה מחושבת ומושכלת ותאפשר לנו לדאוג לילדינו מבחינה פיננסית לטווח הארוך, בין אם באופן מלא ובין אם בצורה חלקית, בהתאם למשאבים העומדים לרשותנו. דוגמה טובה לכך היא תכנית של חיסכון לכל ילד –

תכנית משולבת של הבנק והמדינה – חיסכון לכל ילד

דוגמה טובה של אפיק פעולה המציע תכנון פיננסי ארוך טווח למשפחות, וספציפית למשפחות ברוכות ילדים, היא התוכנית "חיסכון לכל ילד" בה שותפים הן המדינה והן הבנקים. במסגרת תכנית זו מופקדים בתוכנית חיסכון חמישים שקלים חדשים מדי חודש על ידי המוסד לביטוח לאומי. להורים מוצעת האפשרות להשלים את ההפקדה עם חמישים שקלים נוספים אשר יופחתו מתוך קצבת הילדים המשולמת להם עבור כל ילד עד לגיל 18. כך, בהגיעם לגיל זה נהנים הילדים הן ממענק חד פעמי של המוסד לביטוח לאומי, הן מכספי החיסכון העוברים לרשותו והן מהריבית שצבר פיקדון זה לאורך השנים. לילדים אף מוענקת האפשרות שלא למשוך את כספי הפיקדון מיד בגיל 18, כך שימשיכו לצבור ריבית עד לגיל 21.

תכנית חיסכון לכל ילד מדגימה בצורה טובה את העובדה כי קיימות דרכים רבות, שונות ומגוונות להתנהל פיננסית באופן מושכל ומחושב, גם ובמיוחד בכל הנוגע לילדים שלנו ולטווחי זמן ארוכים יחסית. הענקת מחשבה ומשקל לצורך זה כיום תקל מאוד על הילדים שלנו כאשר יגיעו לגיל בו יעמדו ברשות עצמם.

חיסכון לכל ילד תוכנית כלכלית פקדונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד