י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
חשש בקהילה היהודית

תכנית לימודים חדשה תכלול תכנים של ה-BDS

תוכנית לימודית מבית ה-BDS צפויה להיכנס בקליפורניה וכבר מעוררת חשש בקרב אנשי הקהילה היהודית • "נראה כי מהלך של מפלגות השמאל מהווה תשובה לפעילות ולתמיכה של טראמפ במדינת ישראל"

תכנית לימודים חדשה תכלול תכנים של ה-BDS
הפגנה של ה-B.D.S. צילום: Hadas Parush/Flash90

הבוקר פורסם, כי בקליפורניה צפויה להיכנס תכנית לימודים חדשה עבור התיכונים, אשר תכלול תכנים של ה-BDS ותציג אותם באור חיובי. כמו כן, כחלק מהתכנית ילמדו הנערים שירים אשר מתארים את ישראל כמדינה כובשת ומדכאת, מה שיוביל לדור שלם אשר יגדל על שנאת ישראל.

נשיא ועידת רבני אירופה והרב הראשי של מוסקבה, הרב פנחס גולדשמידט, מסביר מדוע יש לעצור את התופעה לפני שתתפשט לרחבי אירופה.

לדבריו, "מדינת קליפורניה הינה מבין המדינות הליברליות בארה"ב, נראה כי מהלך של מפלגות השמאל מהווה תשובה לפעילות ולתמיכה של טראמפ במדינת ישראל. שהרי לפני עידן טראמפ, התמיכה בישראל הייתה קונצנזוס בארה"ב שכלל את שתי המפלגות, כיום עם ההקצנה בפוליטיקה האמריקאית, חלק ניכר בתוך השמאל תומך ב BDS".

"ההחלטה להכניס תכנים אנטי ישראלים אשר מבוססים על תנועה שפועלת למען חרם אקדמי, תרבותי וכלכלי על מדינת ישראל הדמוקרטית ביותר במזרח התיכון היא אבסורדית, שהרי תכנים רבים של הארגון הינם פיקטיביים ולא מבוססים על נתונים אמיתיים, לכן השאלה הנשאלת היא האם יהיה גוף שיפקח על התכנים ויבדוק את אמינותם? אינני בטוח בכך".

"בנוסף" אומר הרב, "בהיעדר פיקוח במוסדות החינוך על תכנים אלו, תיתכן אפשרות כי התופעה הפרוצה תגלוש למדינות נוספות דווקא באירופה, מדינה בה הנושא האנטי ישראלי והאנטישמי תמיד על סדר היום, הנני סבור כי מהלך כזה יוביל להכפלת מקרי האנטישמיות ברחבי היבשת. לסיכום אומר כי מדינת קליפורניה נמנית עם 26 המדינות אשר העבירו את החוק נגד תנועת הbds בינואר 2019, לכן אני מצפה מהממשל במדינה למנוע את כניסתם של התכנים למערכת החינוך".

BDS קליפורניה הרב פנחס גולדשמידט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד