י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

לא רק אייפון לבדו: האלטרנטיבות שכדאי להכיר

טלפונים חכמים הפכו לאחד המכשירים הנפוצים ביותר בחברה שלנו, והדבר רלבנטי יותר ויותר גם עבור העולם הדתי והחרדי • בעוד חלק גדול ביותר מהאנשים בארץ ובעולם כולו נוהרים אחרי המוצרים של חברת אפל, ובראשם מכשיר האייפון המוכר והידוע, מעניין לסקור ולהכיר גם את האלטרנטיבות העיקריות לאותו אייפון, אשר עשויות להיות לא פחות טובות והרבה יותר זולות

לא רק אייפון לבדו: האלטרנטיבות שכדאי להכיר
סמסונג גלקסי צילום: pixsabay

טלפונים חכמים הפכו לאחד המכשירים הנפוצים ביותר בחברה שלנו, והדבר רלבנטי יותר ויותר גם עבור העולם הדתי והחרדי. משנה לשנה אחוז גבוה יותר ויותר מהבוגרים (כמו גם לא מעט בני נוער) רוכשים ומשתמשים בטלפונים סלולאריים חכמים למיניהם, וגם בקרב קהילות אשר אינן בקיאות במיוחד בעולם הטכנולוגיה החדשני, שמות כמו "אייפון" או "סמסונג גלקסי" הופכים מוכרים ושגורים יותר ויותר. בעוד חלק גדול ביותר מהאנשים בארץ ובעולם כולו נוהרים אחרי המוצרים של חברת אפל, ובראשם מכשיר האייפון המוכר והידוע, מעניין לסקור ולהכיר גם את האלטרנטיבות העיקריות לאותו אייפון, אשר עשויות להיות לא פחות טובות והרבה יותר זולות –

אחד הסמארטפונים הנפוצים ביותר בעולם - סמסונג גלקסי

השם המוכר וה"גדול" ביותר בתחום הטלפונים החכמים אשר מהווה תחרות אמיתית וחריפה לאייפון של אפל, הוא כמובן הסמסונג גלקסי, אשר כבר מתחילת עידן הסמארטפונים מוצב בתור האלטרנטיבה הנפוצה ביותר.

חברת סמסונג מהווה אולי את המתחרה העיקרית והגדולה ביותר של חברת אפל, וככזו היא מציעה סמארטפון לא פחות יעיל ומהיר, וכזה אשר לרוב עולה פחות מאשר האייפון החדש. ההבדל הגדול ביותר בין סמסונג גלקסי לבין האייפון הוא כמובן מערכת ההפעלה – בעוד האייפון פועל באמצעות מערכת ההפעלה הייחודית iSO של אפל עצמה, הגלקסי מופעל באמצעות מערכת ההפעלה אנדרואיד, שפיתחה חברת גוגל. מערכת הפעלה זו נחשבת לפתוחה וחופשית הרבה יותר מאשר המערכת המקבילה של אפל, ומציעה למשל גישה חופשית לאינספור אפליקציות, תוכנות ויישומים שונים אשר אינם מתאפשרים באייפון, שם הכל חייב לעבור דרך אפל ומערכת ההפעלה שלה.

בנוסף, גם סמארטפונים מתחרים רבים נוספים פועלים באמצעות אנדרואיד, מה שמאפשר תקשורת ושיתופי רבים וחופשיים הרבה יותר, ואינטראקציות קלות וחלקות יותר בין מכשירים שונים.

המתחרה הזולה והאטרקטיבית מהמזרח – שיאומי

חברת "שיאומי" (Xiaomi) פרצה  לשוק הסמארטפונים לפני מספר שנים עם ההבטחה לספק סמארטפונים איכותיים ומתקדמים, במחירים אשר יחתכו באופן משמעותי את כל שאר המתחרים, ובמובנים רבים עמדה בהבטחתה באופן נרחב ביותר. כיום, ניתן למצוא טלפון שיאומי במחיר של כמה מאות בודדות של שקלים (בהשוואה לכמה אלפים טובים שנשלם עבור מכשיר חדש של אחת היצרניות הגדולות והוותיקות בשוק), ולכל הדעות מדובר בסמארטפונים איכותיים ואטרקטיביים, כאלו שבהחלט "עושים את העבודה" ומעניקים למשתמשים את כל מה שהם מצפים לו מסמארטפון חדש. כמובן שישנם הבדלים רבים בין טלפון של שיאומי לבין אייפון, כמו גם בינו לבין הגלקסי, אך עבור רבים הבדלים אלו זניחים, אינם משנים כלל או אפילו משחקים לטובתו של המכשיר הסיני של שיאומי, ובכך הופכים אותו לאופציה האטרקטיבית ביותר ממספר בחינות שונות.

לשתי הדוגמאות שהובאו כאן מצטרפים עוד מספר דגמים של סמארטפונים שבהחלט עושים את העבודה ומציעים אלטרנטיבה אטרקטיבית לאייפונים למיניהם. עבור המתעניינים באלטרנטיבה זו או אחרת, כל שצריך לעשות זה לנסות את אחת מההצעות המסקרנות הללו.

אייפון סמסונג גלקסי אנדרואיד סמארטפונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד