י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
34 ימים לבחירות

סקר חדש: נתניהו ללא ממשלה עם שותפיו הטבעיים, ומי המועמד המוביל לרשת אותו?

בנימין נתניהו לא יאהב לקרוא את הסקר הזה ולגלות כי מי שהציבור רוצה לראות כיורשו - הוא גדעון סער, כך עולה מסקר שערך מכון 'מדגם' | עוד עולה מהסקר כי 'הליכוד' נחלש מכוחו הנוכחי למרות המיזוג עם כחלון | ליברמן מכפיל את כוחו ועדיין הוא לשון מאזניים | החרדים נחלשים במנדט

סקר חדש: נתניהו ללא ממשלה עם שותפיו הטבעיים, ומי המועמד המוביל לרשת אותו?
נתניהו וסער צילום: Miriam Alster / FLASH90.

חמישה שבועות לבחירות החוזרות בישראל, סקר שערך מכון 'מדגם' בראשות מנו גבע ומתפרסם ב'ערוץ 12', מעריך כי גוש הימין יקבל 56 מושבים בכנסת, לעומת גוש השמאל-ערבים עם 54 מושבים + 10 מושבים ל'ישראל ביתנו'.

הסקר שנערך אתמול (שני) בדק ומצא כי אילו הבחירות היו נערכות אתמול התוצאות היו כדלהלן: 'הליכוד' היה זוכה ב-30 מושבים, 'כחול לבן' ב-29, מפלגת 'ימינה' בראשות איילת שקד עם 11 מושבים, כך גם 'הרשימה המשותפת' עם 11.

מפלגת 'ישראל ביתנו' בראשות אביגדור ליברמן, נשארת חזקה בסקרים ומביאה תוצאה מרשימה של 10 מושבים בכנסת הבאה. אחריה, 'יהדות התורה' עם 8 מושבים, ש"ס עם 7 מושבים.

'העבודה-גשר' בראשות עמיר פרץ ואורלי לוי מתאוששת מעט ומתרחקת מאחוז החסימה לעבר ה-7 מושבים, כך גם המפלגה היריבה 'המחנה הדמוקרטי' שזוכה ב-7 מושבים.

'זהות' של משה פייגלין זוכה רק ל-2.9% מקולות המשתתפים בסקר ולא עוברת את אחוז החסימה, כך גם 'עוצמה יהודית' שמקבלת 2.7% מהקולות.

מן הסקר עולה תמונה ברורה, כי אין לנתניהו ממשלה עם שותפיו הטבעיים וכי אביגדור ליברמן ממשיך לאורך מערכת הבחירות להוות לשון מאזניים בין הגושים, בכדי להקים ממשלה יציבה, יזדקק נתניהו לחמישה ח"כים נוספים לפחות, כנראה מגוש השמאל - שיאותו להיכנס לממשלתו בתמורה לחבילה נאה של תיקים ודרישות קואליציוניות.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, בנימין נתניהו מוביל עם 41% לעומת 32% לבני גנץ.

עורכי הסקר שאלו את המשיבים כי יצביעו לליכוד, את מי ירצו לראות בראשות התנועה, לאחר עידן נתניהו. באופן מפתיע, המועמד המוביל מבחינתם הוא גדעון סער - 22% מעוניינים בו. אחריו - גלעד ארדן עם 12%. מירי רגב גם כן עם 12%. ישראל כץ - 9%. יולי אדלשטיין - 6%. 16% השיבו כי הם מעוניינים במועמד אחר. ו-23% השיבו 'לא יודע'.

הסקר נערך אתמול על ידי מכון 'מדגם' בראשות מנו גבע והשתתפו בו מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה בקרב 508 משיבים + 152 שהבהירו כי הם מתכוונים להצביע ליכוד. טעות הדגימה המירבית למדגם המייצג: 4.4%+

 

 

סקר מנדטים גדעון סער בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד