י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

העדיפות של פרקטים על מרצפות רגילות

הפרקטים פרצו בסערה לחיינו לפני כמה עשורים וכבשו את רצפתם של בתים רבים לאור היתרונות הרבים שלהם. עד אז כולם ריצפו במרצפות רגילות ואפילו זהות את כל המרחב בדירות ובבתים ולא חשבו על אופציה אחרת

העדיפות של פרקטים על מרצפות רגילות
רצפת פרקט צילום: צמרת פרקטים

הפרקטים פרצו בסערה לחיינו לפני כמה עשורים וכבשו את רצפתם של בתים רבים לאור היתרונות הרבים שלהם. עד אז כולם ריצפו במרצפות רגילות ואפילו זהות את כל המרחב בדירות ובבתים ולא חשבו על אופציה אחרת.

מי שנחשף ללוחות היפהפיים והנוחים כל כך, החליט ברוב המקרים להתקין פרקטים גם בביתו כיוון שהם יוצרים בכל מקום שבו הם נמצאים, אווירה אינטימית, חמימה ומשפחתית.

יתרונות של הפרקטים

הפרקטים הם לוחות עץ מבודדים הנותרים לאורך כל השנה בטמפרטורה זהה, הם אינם הופכים לקרים בחורף או חמים בקיץ. היציבות הזו מאפשרת לדיירי הבית ליהנות מהליכה על הפרקטים בכל עונה גם ברגליים יחפות או עם גרביים ללא תחושה של קור עז או חום מהותי שאינם נעימים.

לילדים קטנים נוח מאד לשבת על הפרקטים כדי לשחק במשחקים שונים ועם השנים הם נהנים לשבת עליהם ולשחק במחשב, לצפות בטלוויזיה או סתם לנוח באמצע היום.

יופיים של הפרקטים מעניק אלגנטיות וצביון מיוחד לכל חדר. ההיצע של הדוגמאות באולמות התצוגה הוא עצום ומאפשר לבחור פרקט למינציה בעל דוגמה בגווני חום, אפור או לבן בספקטרום נרחב של צבעים או פרקטים משולבים הכוללים כמה צבעים יחד.

אוהבי העץ הטבעי יעדיפו את הלוחות העבים יותר הנמכרים בקשת רחבה של צבעים החל בצבעים בהירים ועד שחור, בהתאם לטעמו של הלקוח.

ההתקנה של לוחות הפרקט היא קלה ומהירה כך שכל אחד יכול לבצע את ההתקנה או לחילופין להזמין איש מקצוע מיומן שיבצע זאת במקצועיות רבה.

התחזוקה היום יומית של הפרקטים היא מאד פשוטה ונוחה. מסירים את האבק באמצעות יניקה של שואב האבק ולאחר מכן מנקים באמצעות מטלית לחה עם מעט מים וחומר ייעודי. לאחר שטיפה מהירה כל המרחב נקי לחלוטין ואפשר לחזור לפעילות הרגילה בחדר.

לאור טיבם המעולה של הפרקטים על סוגיהם השונים, אפשר ליהנות מהם לאורך שנים רבות ללא כל צורך להחליף או לתקן אותם.

ברוב המקרים מתקינים את הפרקטים בחדרים אך לאחרונה נוצרה מגמה חדשה להתקין אותם גם בסלון. הדגמים החדשים של הפרקטים הכוללים PVC המוצעים בשלל גוונים מתאימים גם למיקומים בבית שיש חשש שתהיה בהם מדי פעם רטיבות או לחות כמו בחדרי האמבטיה ובמטבחים וכעת הפרקטים הללו מותקנים גם שם.

העלויות של הפרקטים ברוב המקרים הן גבוהות יותר ממרצפות אך לאורך זמן ההשקעה הרבה יותר כדאית.

ריצוף באמצעות מרצפות רגילות

רוב הדוגמאות של המרצפות הן שבלוניות ומשעממות לעומת הפרקטים. הן בנויות בדרך כלל מצבע אחד חלק או כזה הכולל דוגמה מינורית בתוכו.

שטיפת המרצפות היא עבודה סיזיפית המצריכה הרבה כוחות גם לנקות את כל המרחב וגם לגרוף את המים ולסחוט לעיתים תכופות את המטלית הלחה.

עם השנים, המרצפות הרגילות הופכות לכהות מעט יותר ואם רוצים ליהנות מבית נקי ומצוחצח יש לבצע אחד לכמה שנים פוליש באמצעות מכונת ליטוש המחדשת את פני המרצפות, דבר שעולה סכומי כסף לא מבוטלים.

כדי להעביר את המרצפות הביתה יש צורך במנוף כיוון שהמרצפות מאד כבדות לעומת לוחות הפרקט שהם קלים יחסית.

פרקטים ריצוף חדש עיצוב פנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד