ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
לקראת בניית מרכז עולמי

מודז'יץ והצדיק הרב גלאי שתו לחיים אצל שר התורה

הניגונים של חסידות מודז'יץ והתפילות של הצדיק הגר"ש גלאי יהיו במתחם ענק בשכונת אוסם בבני ברק שם ייבנו חסידות מודז'יץ את המרכז העולמי לצד בית מדרשו של הרב גלאי • 'בחדרי חרדים' עם סיקור ותיעוד מהמעמד שנערך בבית שר התורה

מודז'יץ והצדיק הרב גלאי שתו לחיים אצל שר התורה
לחיים לרגל בניית ביהמ"ד מודז''יץ צילום: שוקי לרר

מעמד "לחיים" לרגל התחלת בניית "המרכז העולמי לתורה לתפילה ולחסידות" ברח' חבקוק בבני ברק, האמור להכיל את "המרכז העולמי של חסידי מודז'יץ בית המדרש הגדול, ישיבה קטנה, ישיבה גדולה, כולל אברכים, ולצדו בית הכנסת ובית המדרש "מנחת יהודה" שבשכונת אוסם בראשות הגאון הצדיק רבי שמעון גלאי.

המעמד התקיים היום במעונו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי ברחוב רשב"ם בבני ברק בהשתתפות האדמו"ר ממודז'יץ, הגאון רבי שמעון גלאי רב בית המדרש "מנחת יהודה" שכונת אוסם, ראש ישיבת פוניבז' הגאון רבי ברוך דוב פוברסקי,  הגאון רבי מאיר קסלר רב העיר מודיעין עילית והגאון רבי שלום בער סורוצקין  ראש ישיבת "עטרת שלמה".  

את המעמד פתח הגרש"ב סורוצקין בדברי ברכה מיוחדים לכבוד הרבי ממודז'יץ והגאון הרב שמעון גלאי, הגרש"ב הזכיר את עניין כל ההתחלות קשות שהתקיים כאן כבר בהידור רב שנים רבות, ועכשיו סוף סוף מקווים לבוא אל המנוחה וכולנו תפילה שמקום התפילה הזה המאחד את כל שבטי ישראל יהיה מגדלור לתורה לתפילה ולחסידות.

האדמו"ר ממודז'יץ הזכיר בדבריו את הענין ש"כל ההתחלות קשות" היינו שההתחלות צריכות להיות קשות וחזקות, ואין לך יסוד חזק יותר מלקיים מעמד ההתחלה הזה בבית שכולו תורה. וסיים בתפילה שבקרוב נזכה לברך על המוגמר, יחד עם בית מדרשו של הגאון רבי שמעון גלאי. 

לאחר מכן נשמעו דברי הגאון רבי שמעון גלאי רב קהילת מנחת יהודה ושכונת מתחם אוסם והסביבה: "התאספנו יחד בבית מרן שר התורה שליט"א לכבוד תחילת בניית בית המדרש לקהילתינו הקדושה לכבוד ולתפארת, ויחד עימנו בניית ביהמ"ד הגדול וישיבה של חסידות מודז'יץ בראשות כ"ק האדמו"ר שליט"א, אנחנו נמצאים עכשיו אחרי ימי האבל והצער על חורבן ביהמ"ק ויחד עם כלל ישראל כולו התאבלנו על החורבן,  אבל צריך לדעת שאע"פ שהקב"ה החריב את ביהמ"ק, מ"מ לא לקח לנו לגמרי את השראת השכינה והניח לנו את ביהמ"ק מעט שבהם שורה השכינה. ויש להוסיף עוד שכמו שכתוב בגמ' שצריך האדם לומר לא נברא העולם אלא בשבילי וכל אחד הוא יצירה מיוחדת לעצמה, כמו"כ כל ביהמ"ק מעט הוא מיוחד לעצמו, וכאן זה בנייה של בנין מיוחד מאד שמאיר באור התורה והתפילה.

ראש הישיבה הגרב"ד פוברסקי, הזכיר את את הקשר המיוחד שלו לבית מודז'יץ עוד מדורי דורות, עד לתלמידו חביבו כ"ק אדמו"ר שליט"א, והאריך על גודל מעלת "הזורעים בדמעה ברנה יקצרו, שדבר שזורעים אותו בדמעות בוודאי יזכו שברנה יקצרו, ובזכות כוח התפילה והדמעות של הגאון הרב גלאי יחד עם כוח התורה של האדמו"ר שליט"א יהיה למקום גדול לתורה וחסידות.

הגאון רבי מאיר קסלר רבה של מודיעין עילית, דיבר בשבח מאמר חז"ל "במקום תפילה שם תהא רינה", וכוח התפילה של הגאון הרב גלאי עם כוח הניגונים והרינה של מודז'יץ ישלימו זה את זה כמו שהיה בבית המקדש שהיה את הקרבת הקרבנות עם שירת הלוויים.

לאחר מכן נערך מעמד "לחיים" לרגל התחלת הבניה בשעטו"מ. מרן שר התורה בירך את כל המשתתפים, שיזכו לברך "לחיים" על סיום בנין הבית במהרה ובניקל בעזרת השי"ת, ושיתגברו על כל המכשולים בלי עגמת נפש.

 

הגר''ח קנייבסקי חסידות מודז'יץ הרב שמעון גלאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד