כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

כך יראה היכל ההנצחה המרכזי לחללי צה"ל

כך יראה היכל ההנצחה המרכזי לחללי צה"ל

כך יראה היכל ההנצחה המרכזי לחללי צה"ל

הממשלה צפויה לאשר היום (ראשון) את ההצעה להקמת היכל הזיכרון שיזם אגף משפחות והנצחה במשרד הביטחון. היכל הזיכרון יוקם בבית העלמין הצבאי בהר הרצל במטרה להנציח במקום אחד את כלל חללי מערכות ישראל, בעלות הקמה של כ-40 מיליון שקלים.

היכל הזיכרון בהר הרצל יאחד בתוכו, לראשונה בתולדות מדינת ישראל, את שמותיהם של כלל הנופלים במערכות ישראל במקום אחד. הגישה הכללית של היכל הזיכרון היא שימוש בחללים מרשימים, באבן ובחדירת אור טבעי. גובהו הפנימי יהיה 18 מטרים, ויעשה בו שימוש בטכנולוגיה של החדרת אור טבעי באמצעות בארות אור. אלה יעטפו את החלל הפנימי ויאפשרו ניתוק מהעולם החיצון והתייחדות עם זיכרון הנופלים.

המבנה המרכזי בהיכל הזיכרון – מרחב ההתכנסות המרכזי – ייבנה בצורת חרוט ויוכל להכיל 400 איש בעת קיום טקסים. במקום זה יוזכרו מידי יום שמות הנופלים באותו יום.

לבנת ההנצחה האישית תמחיש את חשיבותו של כל אחד מהנופלים לביטחון מדינת ישראל – ביחד הם בונים את הקיר כולו, כשם שמדינת ישראל קיימת בזכות כל אחד ואחת מהם. בדרך זו יוענק לכל אחת מהמשפחות השכולות המקום שלה, המשמר את זכרו של הנופל. הלבנים עצמן יורכבו באמצעים טכנולוגיים חדישים שפותחו במכון הטכנולוגי בציריך. הקיר ייבנה באמצעות רובוט שתפקידו לדאוג לאחידות בין הלבנים ולדיוק של סדר הנחתן.

מאחורי הקמת ההיכל עומד אגף משפחות והנצחה, בראשותו של סמנכ"ל וראש האגף אריה מועלם, הפועל כבר שנים רבות לתכנון והקמת אתר הנצחה מרכזי לכלל חללי מערכות ישראל, זאת כהשלמה נדרשת למאות האנדרטאות הנמצאות במקומות שונים בארץ ומתוך מטרה לאפשר את הנצחתם במקום אחד של כלל חללי מערכות ישראל.

שר הביטחון אהוד ברק ציין כי "הקמת היכל הזיכרון שיזם משרד הביטחון תאפשר לעם ישראל להתייחד עם זכרם של כל הנופלים בכל ימות השנה. הקמת היכל הזיכרון תיצור אחדות בכל הקשור להנצחת הנופלים, שלא כולם מונצחים באנדרטאות ברחבי הארץ. היכל הזיכרון ייתן מענה גם לפניות של הורים שכולים רבים, בעיקר מבוגרים, שחוששים שכאשר ילכו לעולמם, לא יהיה מי שיערוך להם אזכרה ביום נפילתם".

הר הרצל אתר הנצחה חיילי צה היכל הזיכרון חללי מערכות ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד